tisdag 5 januari 2010

Fler kuddar!


Innan jul hann jag med att göra lite flera kuddar som jag gav bort i julklapp. En avlång kudde med tyg av vaxad yta i blommönster/svart linnetyg med text JEN och årtal. Två små barn-vetekuddar med text EMMA och CLARA. Gjorde även en vetekudde till Johans bror Håkan som är artist med text ROCKSTAR! Den hittade jag inte bilden på... Hoppas iallafall att julklapparna var uppskattade...!
Denna vecka är Alva hemma på jullov så vi försöker hitta på lite för henne. Mest är det kompisar som gäller!!
Ha det så Gott!!
Kram//Ulrica

10 kommentarer:

  1. Hej Ullis! Vilka Jättefina kuddar du har gjort. Vi var till Clara igår; födelsedag. Hon hämtade sin kudde och lade den på mjuka mattan franför TV:n, så den blev nog uppskattad.
    Jag har börjat klippa ut de nya brödburkarna; eller vad de kallas. Jag tänker göra 4 st som jag sedan skickar till dig. Övrigt tyg skickar jag över så du också får träna på att sy dem.
    Yvonnes textil har börjat med utförsäljning. Hon skall tydligen lägga ned affären. Tråkigt !! Hon har 30% på gardiner. Men det är för litet när hon tar flera hundra per meter, men kanske blir det mer rabatt framöver.
    Kramar från
    Modern

    SvaraRadera
  2. Hur sjutton hann du med det före jul?
    Ha en trevlig Trettondag även om kung Bore har kommit!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Mysiga kuddar, vad de som fick dem ska ha blivit glada! Härligt med jullov för barnen, men här är det så kallt -20 brr brr.
    Trevlig trettonhelg /Sussi

    SvaraRadera
  4. Mmmm, jag tycker du gör jättefina kuddar!!!

    Obs. Er plåt är kvar hos oss.

    Sköt om dig och hälsa fin, fina familjen.

    Kram Issa

    SvaraRadera
  5. Hej, mitt i natten!
    Ja, jag sitter här som vanligt och kikar in hos alla bloggare, fast just nu känner jag mig ganska ensam i bloggvärlden.
    Dina vetekuddar är bara så läckra, gillar det nya tyget jättemycket!
    Det vräker ner snö ute och det är jättevackert, jag har den lilla granen precis utanför fönstret och jag känner att julkänslan har kommit tillbaka, synd att jullovet är slut efter trettonhelgen.

    Du får ha det så gott och trevlig helg!
    kram från lisamaja

    SvaraRadera
  6. De är snygga de kuddarna. Texten rockstar är ju bra till de som bara älskar rock med.Ja det var min Embla som varit i farten och plaserat Yoda i julkrubban :D tycker han riktigt passar in där ;) Ha en bra trettondag, kram Katta

    SvaraRadera
  7. Må tro att de är uppskattade!!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Ullis,,,tack för du kikat in..så fina kuddar du gjort, snyggt med trycket..hoppas att du får en fin helg..här bara bra..fixar med massa inför shopen osv...kram E

    SvaraRadera
  9. Hur har du det i kylan? Hoppas allt gott.

    Ville bara kika in och önska en trevlig helg.
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  10. hej
    oj va länge sen jag kikade in här...vilka himla fina kuddar du gjort..=)
    ha en skön söndag
    kram pia

    SvaraRadera