söndag 10 januari 2010

Smyckestillverkning!



Alva fick vackra pärlor och stenar av morbror Hans och Christine i julklapp så vi tog och pysslade lite en kväll!! Tålamodsprövande...Alva hade mer av den varan än mig så jag blir nog ingen smyckestillverkare på heltid...!!
Annars har jullovet kommit till ända. Det har varit mysigt med diverse aktiviteter, umgås med nära och kära. Sedan vi kom hem från Jämtland har vi varit på en helt suverän cirkusföreställning på Suptopia, PSY, Mad cirkus. Ett gäng artister från Canada som turnerar med sin nycirkus/dans/teater! Mycket sevärd! Annars har Alva haft en massa kompisar i veckan så hon är nöjd! Igår gick vi ner till fjärden för Alva ville åka skridskor.Lite läskigt med isarna men vi gick rakt över till Fågelbro och tillbaka och det gick bra!! Idag tog vi en längre tur till Strömma....2,5timme senare var vi hemma! Alva var helt slut och vi med..!! Så inatt sover nog alla gott!!
Kram//Ulrica


12 kommentarer:

  1. Mysigt med smycketillverkningen. Gå in och titta på bloggen Angel Pearls som jag har som favorit.Det är min sambos dotter som gör jättefina smycken. Hon började i liten skala och har nu t.o.m sina smycken i några butiker.
    Duktiga ni är som är ute och åker skridskor . Det är en bra bit mellan Ingarö och Strömma, förstår om ni alla är trötta. Sov så gott!
    Kram / Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Härligt avslut på jullovet och
    kanonfina halsband!! (liksom ljusstakarna!!)
    Sov så gott:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på det nya året!det såg fint ut med pärlorna, som pärlljusmanchetter! väntar med spännig på dina nya projekt!! kram tarja

    SvaraRadera
  4. Hej min vän!
    Vilken snygg bild på era fina smycken mot ljusstakarna. Har du tid att ses i morgon? Jag har en tid att passa kl. 10.30, men efter 11.15 - I`m all yours!

    Puss o kram
    Issa

    SvaraRadera
  5. Härligt att pyssla tillsammans! Om tålamod fanns att köpa på burk skulle jag stå först i kön:)


    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  6. Jättefint halsband! Jag tycker smyckestillverkning är jätteroligt och sysslar med det i perioder. Låter roligt med den nycirkusen brukar vara faschinerande.Ta det försiktigt på isen även om jag tror den måste vara ovanligt stark i år. Kraam Katta

    SvaraRadera
  7. så vackra halsband, ja de ju lite pilligt jobb men kreativt o kul att bära sina egna verk..tack för du kikat in,tack fint här bra start på det nya året bla ett företag som beställt min barstol Rosen till sin monter till mässan, känns toppen får då får ju jag med synas kan man säga..hoppas du får en fin v o mycket beställningar..stor kram E

    SvaraRadera
  8. Vad härligt att åka skridskor på det viset, det har jag aldrig gjort. Ja det är härligt att umgås med nära och kära, smyckes tillverkningen gav ju toppen fina resultat!
    Jo då det är familjens kossor, visst är dom läcker med sina horn och långa päls?
    Ha det gott Sussi

    SvaraRadera
  9. Hej där!

    Det verkar som att ni hade ett härligt "jullov". Det är mysigt att hälsa på familjen ibland, mina syskon bor i södra Sverige så vi träffas bara ungefär två gånger per år. Men i år blev det både till jul och nyår! :-)

    Vad mysigt det låter att åka skridskor, det var längesen jag gjorde det. Halsbanden var jättefina, jag tycker att du ska göra fler! :-)

    Kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  10. Så roligt med lite pyssel... och så vackra de blev i vårens färger... En lång promenad är alltid mysigt ja och då sover man gott sedan...

    Önskar dig en mysig helg...
    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  11. Hej Ulrica!
    Hoppas du har det bra.
    Vilka fina halsband ni har gjort och superläckert med pärlorna till betongen.

    Önskar Dig en skön helg.
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  12. Hej på dig.

    Härliga smycken, men det är pillgöra =)

    Finfina ting du har gjort annars också, jag ska in o kika mera =)

    ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera