fredag 2 oktober 2009

Halta Lotta....


Drabbades av ännu ett ryggskott med början i tisdags...Så det har bara varit att vila med benen i högläge och korsett på. Har en dålig rygg och har haft problem en längre tid så jag börjar bli van med dessa avbrott. Har en alldeles fantastisk sjukgymnast som säger åt mig på skarpen att bara vila när jag får dessa efter att själv testat både naprapat och annat men med ambulansfärd som resultat....Så jag har lärt mig att det inte finns några snabba lösningar vid akuta besvär utan bara vila! Typiskt är väl att min man Johan har varit bortrest men jag har fantastiska barn och vänner som hjälper mig och stöttar mig!!! Ni är bäst!!
Alvas vetekudde med lavendel som hon sytt alldeles själv har varit min bästa vän och Smilla som gärna myser med mig i soffan!! Så inga nya projekt denna vecka, men jag kommer igen!!
Hoppas ni alla får en riktigt Härlig Helg!!
Kramar!!


11 kommentarer:

  1. Har Smilla gjort illa sig hon med? Snygg bild på henne! Ta hand om varandra nu! Puss o kram
    Isabell
    Obs. Sååå duktig Alva är!!!

    SvaraRadera
  2. men åh de låter hemskt med ryggen,jag hoppas du mår bättre..fina kuddar o så söt hund ni har,,håller tummarna för dinn rygg o att du får en skön helg!!stor kram E

    SvaraRadera
  3. En ny vinjett, bra. Smilla räcker vacker tass och ett hjärta att vila mot. Inte illa.
    Ta det lungt nu i helgen och myyyyyys.
    Kramar från Modern

    SvaraRadera
  4. Krya på dig, och hoppas att din rygg snart blir bra.Svårt att vara still när man är kreativ som du.
    Allt i vårt sommarhus är packat och klart(vi stänger och lämnar inget till besökare,vare sig människor eller djur).Nu ska det bara packas upp,när vi kommer till Nynäs.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  5. Stackars Dig! Det låter inte skönt precis, med ryggskott. Ser ut som Smilla sympatiserar med dig. Det pratas om vinterväder i helgen (hoppas dom har fel) så den fina vetekudden och en varm vovve passar ju perfekt som sällskap i soffan.
    Var rädd om Dig, vila och ha det så bra det går i helgen.
    kram//lisamaja

    SvaraRadera
  6. Ryggskott, ajj aj. Vet inte om det är det jag med åkt på men ländryggen är totalt ur form och jag känner mig som en gammal kärring när jag rör mig. Har med vetekudde men micron har pajjat så jag kan inte värma den enkelt hoppas du blir bättre snart. Kram Katta

    SvaraRadera
  7. Krya på dig och hoppas du känner dig bättre snart! Jag har nackspärr i dag så jag känner mig inte heller helt ok. Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Åh så frustrerande att ha ont i ryggen....kroppen vill ju annat...
    Aha en ny header med en massa fint ser jag..Skall snart ta ut komp tors-fred och börja med möbeltapetserinsprojekt...ligger och väntar. Imorgon kommer Truica Guild tyg med posten...jipiee
    Hoppas du känner dig bättre idag med ryggen så att du kan börja röra dig som du vill,
    Ha det gott,
    kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  9. fint med det svarta julljusstakarna,de kan man ju ha året runt!! snyggt!

    SvaraRadera
  10. Hej Ulrica!
    Tack för dun fina kommentar..skönt att du känner dig bättre...vilken höst vi fått..mysigt ändå..snart jul igen,tokigt fort de går..kram //E

    SvaraRadera
  11. Naaw, en border är alltid sugen på mys ;) Kanske har frågat innan, men vilken kennel kommer hon ifrån?!

    SvaraRadera