tisdag 6 oktober 2009

Vetekudde och lavendelolja





Nu är jag på benen igen! Inte riktigt återställd men nästan!
Räddaren i nöden har varit Alvas vetekudde och massageolja! Fick inspiration att göra en större vetekudde med torkad lavendel med texten: Rik och Lycklig!! Det vill jag vara på flera sätt!!Härligt med positiva ord och affirmationer!! Kuddens yttertyg är av linne i hallonröd färg på ena sidan och svart på den andra. Innerkudde av bomull så att den är tvättbar! Helt ekologisk med bovete och egen lavendel! Funderar att kanske sälja dessa med valfri text! Lite roligt och personligt! Funderar vidare..!
Sedan lät jag färsk lavendel dra i olja i ett par veckor och vips hade jag ljuvligt doftande massageolja! Min goda vän Issas förslag! Se blogg, färgstarkt i blogglistan!!
Hoppas ni alla får ett gott slut på veckan!!
Kramis!!


12 kommentarer:

  1. Den blev så snygg !!
    Jag köper ! :-)
    /Pernilla

    SvaraRadera
  2. HEJ! Vad coolt!
    Den skulle passa till Kjell, med texten:
    Kjell karamell.
    Det var en av hästtjejerna som gav honom det namnet. Ja, du kan väl gissa varför.
    Vilket pris betingar den ??
    Kramar
    Modern

    SvaraRadera
  3. Hej Ulrica!
    wow så himla fin vete kudde,jag skulle absolit beställa en, jätte bra jul klapp nu me..härligt med lavendel oljan åg doftar så ljuvligt..skönt att du mår bra,bättre iaf..ha fin dag..kramar E

    SvaraRadera
  4. Härligt att du är på G igen, vilka toppen ideer du kommer på.
    Ha det gott!
    Priscilla

    SvaraRadera
  5. Åh, så snygg! Tack för att du nämner min blogg, fina du! Ha det bäst och jag hoppas du mår bättre snart.
    Puss min vän!
    Isabell

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vad skönt att du är på bättringsvägen! Det är jobbigt med dåliga ryggar, jag har en sådan också...
    Vilken fin vetevärmare, självklart ska du börja sälja.
    Ha det gott och krya på dig!
    kram//lisamaja

    SvaraRadera
  7. Halloj!

    Tack för kommentaren! Vilken FIN kudde! Åh va bra när det värker på oss kvinnor på olika ställen ;) Trevlig helg!!

    KRam Anna fåfängan

    SvaraRadera
  8. Vetekudde är ju såå bra! Min låg i en garderob där det bodde en liten mus... Ja du kan ju gissa mums, mums vete sa musen! Jag måste köpa en ny! Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Rik och lycklig! det ska jag gå runt och rabbla femti gånger om dan hädanefter :D Skönt att du är bättre, kudden är jättefin.Ha en bra helg, kram Katta

    SvaraRadera
  10. Fint att din rygg är bättre! Du får nog många beställningar på sådana kuddar. Tänker själv lista ut vad som ska stå på den.Sen lägger jag in en order till dig! Så får vi se....

    SvaraRadera
  11. Så fina!
    Ha en bra kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  12. Det ser ju riktigt nice ut!
    Skulle vilja höra mer om massageoljan. Något recept? =)

    SvaraRadera