söndag 11 oktober 2009

Toile "Lycka" och Kjell Karamell!!


Fått min första beställning på en vetekudde vid namn, Kjell Karamell!! Gjorde även en till med namnet Lycka. Den är lavendelrosa på ena sidan och toile på andra. Yttertyget är i linnetyg och innerkudden i bomull fylld med ekologisk vete och torkad lavendel. Måtten är 20cm/4ocm och är till salu för 240kr! Jag tar även beställningar med valfri text, maila mig då på ulrica.berg@gmail.com.
Annars har helgen varit toppen! Vi hade en spontan ost och vinkväll i fredags med våra kompisar Anna och Mange och deras dotter, Alva. Jätte mysigt och jättesent...! Så det vart en lugn lördag med god mat och film!!! Idag har Alva varit på cirkusskola och jag tog en tur till nyöppnat Svenssons i Lammhult i Sickla och myste runt bland alla härliga produkter!!
Hoppas ni alla haft en Härlig hösthelg!!
Kramis!

10 kommentarer:

  1. Kanon Ullis!
    Den blev jättefin.
    Har talat med Månica; hon har många kvar av det du undrat över.
    Ring till henne, tel 0670-10262 till affären.
    Kramar
    Modern

    SvaraRadera
  2. Dom är så fina med text och färg och rolig med den med Kjell karamell.Låter som er helg blev bra oftast bruar det vara bäst när det blir spontant så där. Ha en bra vecka, kram Katta

    SvaraRadera
  3. Kul att du redan är på gång med vetekuddarna.
    Alltid händer det något nytt i livet,som väcker glädjen i vardagen.
    Ha det gott !
    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Hallå Ulrica!!
    Tack för din kommentar..wow så snygga sköna vete kuddar,,de får jag ju ta beställa, mailar dig då. hoppas att du får en skön v..snygg bild på dig,trevligt med ett ansikte på tjejen bakom denna fina blogg..kram till dig..//E

    SvaraRadera
  5. hejsan,Tack,helgen har varit lugn,va kul o se själva allkonstnärinnan på bild,för du är så duktig med allt! önskar dig en fortsatt skön kreativ vecka!!

    SvaraRadera
  6. Vad snygga de blev!!! Sååå duktig och produktiv är du! Snygg bild du har lagt in på dig själv!
    Hoppas vi hörs snart! Är Johan hemma till helgen?
    Kramen Isabell

    SvaraRadera
  7. Ost & vin kväll....spontant...bäst!!!
    Härliga vetekuddar ...mysigt med lavender i...
    Tänk bor inte långt från Svenssons i Lammhult...har inte varit där än...bara åker förbi...
    Ha en go vecka,
    kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  8. Kjempe flotte puter,så dyktig du er.Og gratulere med din første bestilling.Ønsker deg en super fin uke.

    SvaraRadera
  9. Hej Ulrica!
    Tack för dina kommentarer..va härligt att du mår bra o har fått tillbaks alla krafter för att nu gå på dina möbler igen,jag ska måla en barn säng i dag som ska till butik o ställa upp min färdiga rokoko byrå som jag gjorde klart i går,svart.lägger ut de på bloggen senare idag.Nu bär de av till Plantagen en sväng dax för lite höst blommor i fönstren..stor kram E jag skulle vilja beställa en vete kudde men jag mailar dig om den då...

    SvaraRadera
  10. Hej!!
    Jag bor i Malmö och råkade av en slump hitta din lilla sida..... och vilka fina vetekuddar du har!! Precis sådan har jag letat efter för att ge bort i julklapp! Kan man köpa över nätet eller var hittar jag din försäljning?

    Hör gärna av dig!
    saradittlau@live.se

    Tack på förhand!
    /Sara

    SvaraRadera