fredag 25 februari 2011

Happy Weekend!!

En liten Hälsning från en frusen och mycket långhårig Smilla:) Dags stt trimma henne snart men hon för behålla pälsen tills den värsta kylan lagt sig. Nu är det dags för barnens sportlov. Nicklas kommer att åka skidor och Alva ska gå på konstlov i Gustavsbergs Hamn. Själv ska jag ta tag i att sy fler kuddar och plugga uppgifer i textkommunikation!

Glad Helg till er!
KRAM//Ulrica

A small greeting to you from a cold Smilla standing in the snow:) Its time to trim her but she retains her long fur closer to summer! Now its time for the childrens winterbreak with skiing for the son and Artcourse for the doughter. I`ll take the opportunity to sew more pillows!!

Happy Weekend to you!
Hug//Ulrica

15 kommentarer:

  1. Hej!:)
    Här har temperaturen stigit idag och det är uthärdligt att vara ute. Det syns att lilla Smilla fryser så det är bra att spara pälsen och jag tycker förresten inte alls att hon ser långhårig ut, bara hur söt som helst.Våra små behöver också trimmas men jag tycker som du att det är bättre att vänta tills kylan lagt sig. Fast det egentliga skälet för mig är att det är ganska jobbigt att klippa tre stycken och därför är det bra att ha ett skäl;)
    Hoppas det är sportlov ni ser fram emot, annars blir jag ledsen för jag hoppas att vi snart har vintern bakom oss.

    Hoppas ni får en härlig helg och sportlov!
    Lycka tilll med sömnaden!

    kramar lisamaja

    SvaraRadera
  2. Stackars lilla söta Smilla.. !
    Vi jobbar som vanligt, ingen semester kvar tyvärr.. Så Linnea är på fritids, men ledig fredag med Håkan.

    Dags för lunch snart ?

    Kram !

    SvaraRadera
  3. Hallo!
    Vi har toppenväder med sol och lagomt kallt.
    Skall försöka åka lite skidor i helgen.
    Jag har börjat så smått.
    Annars blir det väl en Östersundsresa på lördag, tror jag. Vi tar dagen som den kommer.
    Jag saknar ju Alva här på sportlov.
    Kramar till Er.
    Från Modern

    SvaraRadera
  4. Ja, man får vänsta tills varmare dagar innan man skalar vovvarna. Min ser ju också ut som en sjöbuse...
    Men nu efter sprotloven borde väl våren visa oss nordbor lite intresse.
    Ha det lugnt och skönt under lovet.
    Hulda

    SvaraRadera
  5. thanks for comment :)
    pic is nice, happy w/e to you!

    SvaraRadera
  6. Så söt liten Smilla, fast ser lite frusen ut...:)
    Jag var inte lika smart, klippte Stig häromdagen,han var så långhårig och såg inte ut, så nu får han ha pälsjackan på istället...hihi
    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  7. En så söt Smilla i vinterskrud!
    Inte värt att ta av förtidigt. När jag klipper Arrak sover han med mig i sängen minst en vecka för han fryser...
    Härligt med lov, men visst är det väl sportlov? för höstlov och mera vinter sen låter ju jätte jobbigt... ;)
    Lycka till med projekten,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  8. Ja hon kan nog behöva så mycket päls som möjligt ett tag till. Vad jobbigt med vattnet, sånt är ju så irriterande även om man lär sig att bli händig på köpet. Ha ett trevligt lov, kram Katta

    SvaraRadera
  9. God formiddag :)
    ..Takker for søte ord inne hos meg
    Veldig koselig :)

    ..Søte vofsen
    Har selv en tibetansk spaniel med masse pels*ler*
    Hun ELSKER snø og vinter'n..Mens jeg begynner og bli en smule lei av hele denne årstiden..

    En finfin søndag ønskes til deg :)

    -Ida Susanne
    (Sukkertøy for øyet)

    SvaraRadera
  10. Jag tror både vi och djuren längtar efter våren nu
    Vad kul för Alva att gå på konstlov.
    Min svärdotters ledsagare, Marie Berner har konstskola för lediga skolbarn, men jag vet inte om ateljeen ligger i Nacka eller G-berg´
    Jag har en liten sak till dig på bloggen....
    Elisabeth.

    SvaraRadera
  11. Herregud så söt hon är! Hon ser också väldigt frusen ut, man vill liksom bara plocka upp henne och stoppa henne innanför jackan :)

    Jag önskar dig en härlig söndagkväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  12. Nämen jag tror jag smäller av så söt hon är!!

    Ha ett härligt sportlov! Att sy kuddar är ju sporternas sport!:)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Tack för din fina hälsning hos mig! :-)

    Vad otroligt söt Smilla är, våra små är också rätt frusna av sig :-). Vad är det hon är för ras? Jag tror att jag måste visa henne för H, han kommer att tycka att hon är hur söt som helst.

    Det låter både roligt och avkopplande att sy kuddar, hoppas det går bra med sömnaden! :-)

    Ha en fin dag!

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  14. liten smilla...ja vi är uppe i fjällen..mkt vinter här..men hoppas nu på våren då vi är åter i stan ;)

    SvaraRadera
  15. Ja, man riktigt ser att hon fryser den lilla sötnosen. Men nu blir det varmare!

    Hoppas ni har ett härligt sportlov!

    SvaraRadera