söndag 13 februari 2011

Kuddar av VintageScarfs och Päls!





















Ciao! Hoppas ni har haft en Härlig Helg! Efter fredagens snöstorm har livet återgått till det normala:), men jag blev lite förvånad när Alva ringde och sa att skolan var stängd pga av vädret! Har aldrig hänt förut så jag trodde hon skojade med mig!
Har sytt två kuddar i helgen, måtten på båda är 50cm/50cm.
Den ena kudden som går i guldiga/vita/svarta-toner kommer sidenscarfen från Giorgio Passigatti . Andra sidan har ett svart linnetyg med en äkta pälskant. Denna kostar 499kr, med innerkudde i dun, 649kr.
Den andra kudden går i svart/vita toner med accentfärger i bla, guld/röd/grön och har en sidensjal med en liten "snibb" i ena kanten. Andra sidan har ett kraftigt bomullstyg i bredrandigt svart/vit. Denna kostar 350kr, med innerkudde i dun, 500kr.
Nu ska jag iväg och köpa lite ved så vi kan elda. Har hänt något med värmen så det är kallt i huset..brr. Hoppas ni får en Fin Vecka!
Hey! Hope you have a nice weekend! After fridays snowstorm everthing goes to normal, but I was really surprice when my douhgter called me in the morning and said that the school was closed!
Now I maid clear two pillows from vintagescarfs and one of them whith fur! The dimension of those are 50cm/50cm. One of them have a scarf from Giorgio Passigatti and goes in black/white/gold and the back is made of black linen with fur. The other pillow goes in black/white stripes on one side and the other side the scarf have some accentcolor in gold/red and green.
Hope you all have a Nice Week!
Love//Ulrica
Kudde med päls, Såld!

15 kommentarer:

  1. Men darling, vilka otroligt vackra kuddar !!!!!
    Kram !!!

    SvaraRadera
  2. Finaste goaste varmaste sötaste snällaste bloggvän där, fan vilka kuddar...... Jag bara döööööör. Kan jag få beställa den svarta tack. Hoppas den inte är såld, skriv och berätta om jag får köpa den, var jag skall sätta in pengar åsså.
    Love hjärtat
    Agneta

    SvaraRadera
  3. OJ OJ OJ, fantastiskt vackra kuddar.
    De är såååå fina. Du har så otroligt mycket
    ideér.
    Många kramar från din Moder.

    SvaraRadera
  4. Så läckra kuddar! De är lite som årstiden, vår/vinter tycker jag. Gillar dem skarpt.
    Önskar en helt underbar Alla hjärtans dag!
    Kramar Sussi

    SvaraRadera
  5. Men så läckert! Du är så himmelens duktig!
    Hulda

    SvaraRadera
  6. hej superläckra kuddar!! Vilken bra idé :-)
    Hoppas du får en underbar dag! Alla hjärtanskram Annica.

    SvaraRadera
  7. Verkligen snygga kuddar, blev himla sugen på att kopiera lite där:)
    Ha en skööön måndag!
    Camilla

    SvaraRadera
  8. Aha ... så det var det du skulle ha scarfarna till :)
    Jättesnyggt och kul! :)

    Ha en fin kväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Det var fantastiska kuddar Ullis! Såååå läckra och tänk vad man kan göra av ngr scarfs. Vad du är duktig!!!:))
    Mås det bättre?

    Kram vännen

    SvaraRadera
  10. Kuddar is "da shit" i år..BRA tjejen..helt rätt WOAW vilka kuddar..äkta GLAM känsla och nu fick jag spark i baken till att skapa mina..vi kanske skulle slå oss ihop..underbara underbara..kram påre..

    SvaraRadera
  11. Wow!! Vad snygga de blev!! De ser exklusiva ut.Kram Katta

    SvaraRadera
  12. Hej!!!
    TACK för dina gulliga kommentarer. Du är alltid så glad och positiv och det smittar...
    Vilka kuddar du har gjort!!!!!!! Såå härliga!!
    Fortsätt...du har en underbar stil.
    Jag har precis kommit in efter att ha stoppat sista omgången ved i pannan för idag och det är KALLT ute, östanvind som blåser rakt in i huset. Värmer mig md en kopp kaffe också, fast det är sent. Vi har sportlov här nu så det gör inte så mycket att klockan tickar iväg.

    Ha en riktigt skön vecka!
    kramar lisamaja

    SvaraRadera
  13. Jättefint blev det ju med scarves-kuddarna. Ideén är inte dum. Ang. snöovädret, så kom min dotter som bor i Sthlm inte till jobbet i Orminge. Inga bussar inga taxi. Hon fick ta en extra ledig dag....Vad är detta ? Jag har bott på Värmdö i 50 år och aldrig hände väl sådant då, fast det var järnvintrar med massor med snö. Något är galet!
    Ha en fin vecka och håll värmen!
    Kram
    Bettan

    SvaraRadera
  14. Tack snälla för ditt besök och kommentar på min blogg!
    Vad duktig du är på att sy!!! Jättesnygga kuddar och jag blir alltid så imponerad utav alla er som är vän med symaskinen (vilket jag inte själv är tyvärr).

    Ha en fin kväll!
    /Jenny

    SvaraRadera
  15. Kudden är så införnaliskt UNDERBAR, fick den med posten idag.

    Alla som funderar på att beställa en kudde av Ulrica.....

    GÖR DET!!!!

    Tack kära U, jag återkommer med fler beställningar - tro mig!!!

    Agneta

    Det var det coolaste jag sett på länge

    SvaraRadera