fredag 4 februari 2011

Happy Holiday with Wee Speers!

Härliga bilder av fotografen Wee Speers visades nyligen på Fotografiska i Stockholm. Jag dras gärna till bilder med människan i centrum, och har alltid gjort. Älskar bilden med bubblan!! Dessa får mig att vilja fotografera! Har några ideer med Alva i fokus men utomhusmiljön måste först förändras:) Sedan tycker jag det är otroligt svårt att få till rätta ljuset. Svårt vid murrigt väder och vid sol ger det skuggor.... Nej, tänk att få testa i studio med riktig belysning!!
Hoppas ni alla galanta damer och herrar får en Toppen Helg!!

Lovely pictures from Wee Speers! You could se them recently at Fotografiska in Stockolm. I really like photos with people in the center and I always does. Love the picture with the girl and the bubble!! I have some idees with my dougther but the outdoor invierment must change first into summer!!
Hope you all have a pleasent weekend!

Love/Ulrica

13 kommentarer:

  1. Hallo vännen!
    Du hittar så mycket roligt att titta på.
    Mår Ni bra annars?
    I går var fadern och jag och grattade Anna i Kramfors när hon fyllde 90 år. Man måste bara beundra hennes "go". Man kan undra hur man själv blir i den åldern.
    Många kramisar från Modern

    SvaraRadera
  2. Ja, fina bilder! jag vill också ta såna, hmmmp... får nog gå en kurs först.
    Och du, jag hoppas du får en toppenhelg också. Jag tänker ha det!
    Hulda

    SvaraRadera
  3. Wow!! Har aldrig sett något liknande, så fina!!
    Håller med dig om den med bubblan, så härligt uttryck!
    Ha en fin helg du goa bloggvän!

    KRAM:)

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder. Ja visst är det svårt med fotoljuset nu antingen för mörkt och murrigt eller för stark sol i stället. Kram Katta

    SvaraRadera
  5. Wee Speers fotoåg hennes utställning på Fotografiska i somras. Ljuset på fotografiska framhävde verkligen tavlorna. Ha en superfin helg, min vän. Skönt att prata med dig!

    Varm kram
    Isabell

    SvaraRadera
  6. Hallo Ingarö! Nynäshamn calling:
    Tack för kommentaren på bloggen. Det har varit en jobbig vecka, men nu ser jag ljuset i tunneln. Jag gnäller, men jag har inte varit sjuke en dag sedan i Maj förra året.Nu väntar jag bara på att isfläckarna ska gå bort, så jag kan ta ordentliga promenader. Fina scarves på förra inlägget. Klassiker som aldrig blir omoderna.Jag gillar CD scarvesen....
    ha det så gott
    Kram
    -Bettan

    SvaraRadera
  7. Tack för din fina hälsning hos mig! :-)

    Jag håller med om att det var fantastiska foton, och den med bubblan var bäst :-). Jag beundrar människor som får såna där härligt kreativa idéer!

    Önskar dig en fin måndag!

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  8. jaa hurra dessa bilder e jättehärliga tycker jag me :) tack för jag fick ta del av dina 5 tips,,idag har jag och mina vänner ett annat uppdrag att under 10 minuter skriva ner ett mål eller projekt man drömme om..spännande :) kika gära in på www.framgangsbyran.se
    ha det gott //Marie

    SvaraRadera
  9. Spännande bilder och fina! Jag ska på en "prov" fotokurs till veckan, det ska bli spännande... Tro om jag och kompaktkameran är hopplösa fall!?
    Lycka till med bilderna på Alva!
    Önskar dig en bra onsdag.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  10. Hej godingen där. UNDERBART ATT BESÖKA DIG IGEN!
    Vilken dejlig fräschör Din blogg utstrålar. Gudarna skall veta att jag tänkt på Dig. Hinner inte med cybervärlden på samma sätt längre, men vill inte släppa den helt. Dina kärleksfulla kommentarer smockar sig rakt in i hjärtat!

    Love

    Agneta

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Jag såg dina härliga tacksamhetstankar från i måndags hos Classic style! Vad roligt att du blev inspirerad att dela med dig.
    Vilken härlig blogg Du har! Precis som Maries försvinner man in i bilder och tiden går.. Lovely!
    Har du tittat vidare på veckans lyckorubriker? Vore kul om du berättade om dina reflektioner.
    Må så gott,
    Inger E

    SvaraRadera
  12. En härlig helg till dig!
    Tack själv Ulrica! Jag är glad att höra att du upplever energi. Nu har jag en plats att "gå till" när jag vill vila ögonen och få inspiration.
    Vi ses och hörs,
    Kram Inger

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder, både lite läskiga och coola. :)
    Har du tid med lunch nån dag ?
    Kram !!

    SvaraRadera