måndag 30 augusti 2010

Morfars Pigtittare!



Morfars egentillverkade pigtittare har fått ändra skepnad från brun till guld! Alva ville ha den som "sminkbord" på sitt rum fick välja färg! När morfar levde tillverkade han även en mängd vackra klockor! En sak som han skrattade gott åt var att min blivande man hade samma för och efternamn som honom!! Vilka tillfälligheter!
Här har jag kommit in i studietakten en aning, även om jag lyckas blanda ihop programmen vi använder.., men kul är det! Får se om jag lyckas hålla isär alla bitarna!! Nackdelen är att programmen tar så stora utrymmen så våran data går sååå sakta.., så jag får sitta en hel del på skolan istället.
I helgen blir det kräftskiva och ev. en föreställning i nycirkus, Wear it like a Crown, på Suptopia där min kära kompis Issa arbetar. Titta in på: www.subtopia.se!!
Önskar er Alla en Fin Vecka!
Kram//Ulrica

8 kommentarer:

  1. OJ, den blev ju riktigt läcker i guldfärg.
    Den bruna som var förut var ganska tråkig.
    Roligt att du kommer igång med bloggen; man saknar ju den. Det är ett sätt att samtala.
    Kramar
    Modern

    SvaraRadera
  2. Vad fin den blev!!!
    Ska bli så kul att träffa er till helgen även fast det bara blir en kort stund då jag jobbar. Niklas betalar såklart samma pris som Alva, 125 kr per biljett. Vår pressansvarige såg wear it... i fredags och tyckte den var jättefin, så nog kan det bli bra om ni kommer till Hangaren!

    Vi hörs!
    Puss o kram
    Isabell

    SvaraRadera
  3. wow vilket lyft, ja mes färg kan man göra underverk,,hoppas allt bra o tack för du kikat in..kram E

    SvaraRadera
  4. Så snygg morfars pigtittare blev!
    Kul att det flyter på i skolan, kan tro att det är lätt att blanda ihop, men det är klart att du klarar det galant =)
    Trevlig kräftskiva på er,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  5. Åh vad fin den är pigtittaren och vad roligt att din morfar gjort den. Vad lustigt att de har både samma för och efternamn :) Jag tycker det låter så roligt att få plugga, verkar vara många som gör det i höst.Lycka till med det, kram Katta

    SvaraRadera
  6. Kul att kunna ta tillvara gamla prylar. Lite speciellt när pigtittaren har en historia. Den kanske följer din dotter genom livet, vem vet.

    Må så gott & lycka till med studierna!
    /Pernilla

    Ps. Tack för dina hälsningar hos mig. Blir glad :)

    SvaraRadera
  7. Vilken lycka att få ett så fint sminkbord, och att sedan den är tillvekad av någon nära ger viss betydelse. Säkert kommer den att gå vidare i släkten. Jag har min morfars rakspegel med kniv i mitt förvar.
    I morgon ska jag investera i en egen dator (Kollade ut den i går) med stor hårddisk, dubbla grafikkort och 4 i arbetsminne. Fasen om det inte ska gå lite fortare då.....
    Studera nu flitigt;-)
    Kram
    Bettan

    SvaraRadera
  8. Vad härligt att se fina saker ! Puss !

    Pernilla

    SvaraRadera