onsdag 8 september 2010

Tyginspiration!



Min vän Pernilla, www.pernillasatelje.blogspot.com, tipsade om underbar tygsajter på nätet!! Dessa läckerbitar hittade jag på Spoonflower där man även kan trycka eget tyg! Jag har några bilder på min far, då han var "knutte" som ung, som jag skulle vilja trycka!! Ska absolut testa detta!
Annars har det varit förkylt hos oss.. Vi missade en kräftskiva i lördags som vi sett fram emot hela familjen. Johan, min man är fortfarande sjuk men jag hoppas han piggar på sig till helgen då det är dags för 40-års fest! Inte för någon av oss utan en kompis!
PUSS på Er!
//Ulrica

8 kommentarer:

  1. Hej Ulrica!
    Det var längese´n, jag är så himla dålig på att kommentera nu...tiden bara rinner iväg...men jättetack för dina söta avtryck hos mig.
    Vilken spännande sida du tipsade om, jag som älskar tyger, jätteläckra speciellt det översta. Jag var faktiskt inne på en annan liknande sida igår, men denna verkade mycket bättre. Har gamla skisser som ligger nå´nstans...;)
    Hoppas det går bra med dina studier, jag tycker det är beundransvärt att du orkar ta dig an böckerna igen, även om det är mycket arbete vid datorn.

    ha det gott!
    kramar lisamaja

    SvaraRadera
  2. Hej min vän!
    Vilken roligt sajt!Jag har letat efter ett ställe att trycka egna tyger som inte kostar alldeles för mycket. Kanske har jag hittat det? Har ett motiv från Nord Norge som jag vill trycka spegelvänt. Det blev alldeles fantastisk!!!

    Får vänta till pengarna rullar in innan jag beställer, tjihi..

    Kram på dig och må så gott!
    Isabell

    SvaraRadera
  3. Tyget med svalorna är fint! Men det andra? Nja, på en litenliten tygbit isåfall, typ en kudde. Men annars låter det ju kul med ett eget tyg! Måste kolla..
    Hulda

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Ja, när det är fråga om tyger blir jag genast intresserad. Vad spännande att trycka egna motiv.
    Kram
    Modern

    SvaraRadera
  5. Fina fina U, tack för alla varma och goa kommentarer! Vilka underbart coola tyger, skall strax in och snoka där ,)

    LAV

    Agneta

    SvaraRadera
  6. Gulliga du, tack för "reklamen" ! Själv har jag beställt både via Spoonflower och Berg Fabrics, både prover på alla deras tygkvalitet och även egna tyget. Puss och Kram !!

    SvaraRadera
  7. Måste genast kika in hos henne! Tack för tipset!:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. hej Ullis!!
    Tack fint här har hittat MASSA svamp hoppas du fann oxå..tack för tipset ska kolla in detta..ha bra helg..kram kram E

    SvaraRadera