torsdag 29 april 2010

Trevlig Valborg!



En härlig inredningsbutik i Värmdö som nu även finns som webbshop, www.sucasa.se var jag in och tittade i för några dagar sedan! Massor av produkter i en mängd färger! På bilderna ser ni ett älghuvud/hängare från House doctor och snapsglas i olika färger och modeller från Zone. Kanske något att ta sig något värmande i efter brasan? Bilderna är tagna från Sucasas hemsida.
Imorgon blir det äntligen dags för en av presenterna jag fick, Valborgsmeny på Säbysäteri! Tack far och mor!! Annars blir helgen relativt lugn med lite aktiviteter som cirkusträning för Alva! Johan har föresten blivit inbjuden till CafeOpera på måndag då det är fest för förarna/kändisarna av Stockholms stopp för Gumball 3000! Blir nog en upplevelse!
Önska er alla Goa Vänner och Bloggare en Härlig Valborg!!
Kram//Ulrica

10 kommentarer:

  1. Älghuvudet är ju jätteläckert och skulle ju passa utmärkt hemma hos en jämtlänning :) Tänk vad roligt om du hade kommit till bloggträffen med så jag fått träffa dej, jag skulle egentligen inte gå av olika anledningar men sen blev det så ändå, man får vara lite spontan ibland. Gumball 3000?? Nu får jag ta och googla men det låter trevligt med cafe operabesök och den Valborgsmiddan. Önskar dej en trevlig valborgshelg, kram Katta

    SvaraRadera
  2. dom glasen har jag så söta o kul att alla är olika..tack o önskar dig en härlig valborg, de lät härligt med middag..vi ska ha kalas här o så blir de lite jobb för mig med jag får ju min lokal i dag...känns toppen kul men de mycket göra nu...vi hörs stor kram E

    SvaraRadera
  3. Mm vad gott det låter, en så omtänksam gåva av mor & far.
    Trevlig Valborg.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Önskar Er en härlig "Valborgkväll".
    Kramar
    Modern

    SvaraRadera
  5. Oj, vilka fina glas! Livsfarligt för en som är kronisk glassamlare;-)
    Tack för hälsningen, och njut nu så mycket du kan på Säby Säteri.
    Vi gamlingar sitter hemma i kväll. Det finns valborgsfirande ute på Lövhagen, men det brukar vara såååå stimmmigt där!Vi äter lite extra gott och tar oss ett glas rött. det får bli vår Valborg.
    Kramar
    Bettan

    SvaraRadera
  6. Ha en trevlig Valborg!!
    // priscilla

    SvaraRadera
  7. Tack goa Du för att Du förgyller min blogg med Dina inlägg! Hoppas Du får en härlig helg och tack för tipset gällande inredningsbutiken!!

    Agneta

    SvaraRadera
  8. Hej Ulrica!
    Tack för din gulliga kommentar:)
    Hoppas du har/haft en riktigt bra dag idag och att det blev god mat. Vilken härlig present!
    Min man och jag fick ett presentkort av våra barn i julklapp, till en restaurang i Göteborg. Vi har inte haft möjlighet att utnyttja det än, men en god middag i vår ska det nog bli.
    Vilka fina glas (bra pris också)! var inne och tittade lite på deras hemsida, fanns mycket snyggt.
    Nu vräker regnet ner hos oss men jag måste trotsa det och ge mig ut på promenad med hundarna.
    Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  9. Grattis i efterskott du unga...!:) Vilken trevlig present du får njuta av imorgon, ha det så mysigt!!! Här ska jag fira i en vecka nu...:) Visst är det en härlig tid att fylla år på?!!
    Kram från en som är 39 några timmar till...
    KRAM
    (ska kika in på Tradera imorgon...:)

    SvaraRadera
  10. Hej på dej!
    Hoppas ni har haft en härlig valborg!

    Måste ha begäret skriker efter glasen....

    Hoppas vi ses snart!

    Kram, kram

    SvaraRadera