fredag 7 maj 2010

Fint besök!



Fint besök fick vi av en liten fjäril igår! Den satte sig på bordet och verkade trivas värmen! Middagen på SäbySäteri, www.sabysateri.se, var lyckad med god mat och härligt sällskap!! Mina projekt ligger för tillfället i träda och jag väntar på att den rätta energin ska återkomma!! Så det har mest varit träning och plugg för min del denna vecka. Alva har sin terminsuppvisning på cirkusen, www.cirkuslefou, på söndag annars tänkte vi fixa lite vid gästis!! Nästa termin ska hon få gå en avancerad "luft" grupp med de stora barnen!! Det ser hon verkligen framemot!!
Önskar er Alla en Skön Helg!
Kram// Ulrica(och Smilla:))!

13 kommentarer:

  1. hej söta Ullis....så fin bild av dig o hunden....fjärillar är så vackert, känns som frihet när man ser en fjärill tyvker jag...hoppas att du får en härlig helg, jag är på G till frissan ÄNTLIGEN:::sen åker jag till landet o ska fira mamma..tack för kommentaren..hon kommer nog bli glad tror jag...stor kram trevlig helg!!

    SvaraRadera
  2. De är ju så vackra nässelfjärilarna. Vad roligt att få se dej med. Kul för alva med cirkusen, en riktig liten cirkusprinsessa.Ha en fin helg, kram Katta

    SvaraRadera
  3. fin bild av dig och hunden. Jag får nog en toppen helg. Dels har jag fått tillbaka energi och livslust. Allt går med rasande fart!
    I morgon är det den stora stora bröllops festen. (Min dotter gifte ju sig på Aruba i mars)Blir precis som ett bröllop, men vigselakten från Aruba får vi se på storbildskärm.Det blir Karibiskt tema på menyn.
    Härligt att få putsa fjädrarna och klä sig fin.
    Synd bara att det ska bli så dåligt väder, men vi ska vara i en festlokal inne i Sthlm, så bara man kommer torrskodd dit så blir det nog bra.
    Ha en skön helg och regnar det för mycket får ni mysa inne!
    Bettan

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Jättefina kort på Dig och Smilla, och fjälilen.
    Vi har nog "hoppas och tror jag" en fin helg framför oss. Man snackar om sol. Det är marknad på Granngården med försäljning av egen tillverkning mm. Sedan har de samlat ihop olika djur också; de skall bl.a. klippa får, hästridning mm.
    Sköt om Dej ! Vi hörs !
    Kramar från modern

    SvaraRadera
  5. Vogue, roligt att titta! jag har en bok med amerikanska hem, kändisars och så. Och jag måste ju säga att många är så pråliga att de inte ser ut som HEM. Stackars folk, som bor i de bostäderna. Fast kul att titta!
    Vilken fin present med fin middag! Sånt gillas! Och spikmattan, du måste ju lämna en liten rapport. Jag själv gillar min spikmatta!
    Pussa vovven och ha det gott!
    Hulda

    SvaraRadera
  6. Hej Ulrica!
    Vilken fin bild på dig och vovven.
    Ville bara kika in och önska Dig en skön helg, och var rädd om dig! så kommer nog energin också...vi har så många krav på oss och är vi inte på topp så behövs inte så mycket för att man inte ska orka. Hoppas vi får lite mer sol och värme, det behövs...hos oss har vi hård blåst och "iskyla" idag:(

    Ha det gott!
    Bamsekram från lisamaja

    SvaraRadera
  7. Så fint främmande, som till och med lät sig fotas.
    Så fin bild på dig och vovven!
    Trevlig helg på er med.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  8. Hej finaste!
    Vilken fin bild på dig och Smilla!

    Här blir det fullt upp i helgen med "Häftig lördag" i skolan i mårn och fotbollsmatch med Linus på söndag (tidig söndag morgon), men det blir roligt ändå!!

    Ta hand om er
    Kram Isabell

    SvaraRadera
  9. Tjohooo! Hejsan! Tack på din goa comment!

    Hur blev det förresten med den där rosa spegeln jag "förbjöd" dig sälja? ;) Har ngn glad person köpt den? :) Tur man kan se den på din header iaf hihi. Jag gillar den.

    Hoppas du får en kanonhelg trots att det är bläväder. Kramis!

    SvaraRadera
  10. oj vad kul, får jag fråga en sak? Igår var jag inne på ett café som hade sama motiv på sina tavlor som du har på de två borden, runda kvinnoansikten. Är det tapet? Eller vart får man tag på dom? Jag blev så förtjust och nu hittad ejag dom här hos dig. Vilken sammanträffande!

    Ha dte gott!

    SvaraRadera
  11. Hoppas din helg varit skön och veckan blir lika så. Sol och värme önskas, eller hur?
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  12. Tack för Dina alltid så vänliga och goa kommentarer, Du vet att jag älskar dem!!

    Fjärilar får mig att rysa ända in i märgen, skulle behöva gå i terapi för att slippa denna fobi. Speciellt äckligt är det när de är döda ;)

    Din hund är så cool och i söndags köpte jag min Saga, en shitzuvalp!


    Agneta

    SvaraRadera
  13. Vad kul att du vill vara med och tävla. Och tack för att du ville ge mig namnet på tapeten! Wii vad glad jag blir :)

    SvaraRadera