lördag 2 maj 2009

På sjön och i sjön...!








Egentligen heter sjön där vi bor Lugneträsk men vi kallar udden med gästhuset Lugnet. Därav namnet på bloggen!
I helgen har det varit båttur med våra nya vänner, Fredrik, Isabella och Filip. Alva var måttligt stolt när hon fick köra båten. Väl hemma igen tog Alva och en kompis ett dopp i sjön, endast 14 grader! Brrr...
Annars har det varit majbrasa på Ingarö, lite krattande och rensande i rabatter vid gästis! Ikväll ska vi på 30-årsfest för mysiga Tiina i Tyresö!
Hoppas alla får en fortsatt skön helg!!
Kram, kram!!


13 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut:)
    Ha en fortsatt fin helg.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder... men Brrr med ett dopp så tidigt...

    Önskar dig en underbar fortsättning på helgen.
    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  3. Hualiga att bada nu :-) Dem var inte i länge?

    SvaraRadera
  4. Tack snälla för din rara hälsning, vilken tur att du tittade in på min blogg för då hittade jag din vackra blogg. Så vackert du bor förstår att du trivs. Har inte hunnit läsa hela din blogg men jag återkommer.
    Ha en bra början på veckan!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Ser verkligen kallt ut att bada redan men det är väl kanske inte värre än våra hemtrakter under högsommaren :) Hoppas du kan komma på nästa bloggträff, kram Katta

    SvaraRadera
  6. Godmorgon!
    Jag slutade tidigt på fredag så jag hann ej "snacka" med dej.
    Idag måndag: 0-gradigt, cyklade till jobbet. Det var också brrr. Att bada i sjön här, hemska tanke.
    Ha det !!!
    Kramar Modern

    SvaraRadera
  7. Åhh, vad härligt med lite båtliv. Jag längtar verkligen ut till skärgården nu när jag såg dina bilder!

    SvaraRadera
  8. Hej Ulrica!
    Hoppas allt är bra med dig..fina bilder du visar,härligt med egen brygga vid vattnet,så drömmer jag oxå om att bo sen när man köper eget..tack för din rara kommentar,,nu ska jag ta en kaffe o sen sy igen,ha ha oj oj..kram E

    SvaraRadera
  9. TACK för din kommentar!

    : )

    Nej, det där med räkorna har jag inte tillagat, för receptet finns i nästkommande tidning, men jag ÄLSKAR verkligen räkor..!

    /Jenny

    SvaraRadera
  10. Heej Ulrika!

    Tack för en rar påhälsning hos lilla mig :)
    Det värmer :D

    Hoppas du får en härlig helg!

    KRam Anna Fåfängan

    SvaraRadera
  11. Heeej!
    Åh, vad underbart... Alva är en vinterbadare, ja, kanske kommer att bli. Kallt måste det ha varit! Jag är magsjuk... inte roligt. Vi är dock hundvakter... det är supermysigt!!!
    Hoppas vi kan ses snart!

    Kram kram och hälsa!

    SvaraRadera
  12. hej
    tack för din goa kommentar o kul att du deltar i min utlottning... =) de är alltid lika kul att hitta fina bloggar som jag får göra nu =) ni bor otroligt vackert....de är så fint på värmdö min syster bor i gustavsberg =)
    kram pia

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig placering av brygga. Där skulle jag kunna sitta och njuta hela dagar!!

    Ha det så bra

    SvaraRadera