lördag 16 maj 2009

Helgmys!




Igår kväll hade jag och Alva lite helgmys. Johan satt med en kompis på Bullandömarina och Nicklas hade en kompis hos sig men dom höll till mest i gästhuset. Alva och jag köpte en massa godis, tittade på Jönssonligan och tog en promenad till en sjö i närheten och fångade grodyngel. Väl hemma igen tog vi ett kort när solen gick ner och skogen speglade sig i vattnet, och en närbild på en otrimmad Smilla!

Denna vecka har jag inte gjort något åt skåpet/byrån. Jag beställde en toiletapet som jag fick i början av veckan, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig, utan beställde nya som jag inte fått ännu. Jag beställer tapetprov från måleributiken i Alvik, dom är riktigt frikostiga, man får en hel meter i full bredd! Perfekt när man inte behöver så mycket tapet!


Hoppas ni får en riktigt fortsatt härlig helg!!




Kram, kram!!

14 kommentarer:

  1. Så rofyllt och vackert det ser ut vid den sjön och mysigt med kvällspromenad sånt som man gör så mycket hemma i norr.Ha en bra söndag, kram Katta

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrica!
    Låter som ni haft de riktigt mysigt,så fina bilder..åhh jag gillar toile tapet så himla snyggt jag funderar på att införskaffa en simom tid..tack snälla för dina fina ord om mina kuddar,de värmer..stor kram E ha trevlig v

    SvaraRadera
  3. En så mysig promenad ni måste haft kring den fina sjön... Det är sånt som är livskvalite!
    Tingeling Sussi

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig helg du verkar ha haft. Alldeles lagom sådär!

    Smilla är verkligen superfin.

    SvaraRadera
  5. Åh det låter som att ni haft det riktigt mysigt... Och hoppas att det blir bättre med den nya tapet biten...

    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  6. Godmorgon !
    Återigen måndag efter en toppenskön helg. Lördag var väl så där, men söndagen blev jätteskön. Vi har fortfarande lite kallt i luften, men solen värmer så gott.
    Grönskan har kommit i gång jättemycket, man får nästan känsla av hur det är strax innan midsommar.
    Sköt om Er!
    Kramar modern

    SvaraRadera
  7. Hej Ulrica igen!!
    Här sitter jag har kaffe pause..jo hundkuddarna har jag sytt själv..gillar dom verkligen,butiken köpte upp alla direkt,kul!!hoppas du har bra dag..kram på dig..E

    SvaraRadera
  8. o tack snälla för beröm om plädarna,jag blir såå glad..kram E

    SvaraRadera
  9. Underbar helg du har haft.
    Mycket fina bilder.

    Tack för komentaren på min sida. Jag gillar med ansikten. Köpte formen på Panduro.

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  10. Åh vad mysigt det ser ut....

    Nix pix, inga schabloner här inte;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Det låter verkligen mysigt:)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  12. Vilken söt liten vovve :-)

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Hon är för go, din lilla vovve! Så bestämd hon ser ut! Min fick ny frisyr idag, så lite sur är han!
    Hulda

    SvaraRadera
  14. Tittade bara förbi för att önska dig en underbar fortsättning på veckan...

    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera