fredag 27 mars 2009

Speldosa!






Ett väldigt tummat fotoalbum som dessutom är en speldosa!
Johan känner en upphandlare av antikviteter kom med denna för ett par år sedan. Underbar klingande ljus som skruvas upp med en liten nyckel på baksidan. Samtidigt är den lite läskig också... undrar lite om ursprung och ålder, vem har haft den i sin ägo, vem var personerna!? Den är som sagt välanvänd och inbunden i skinn med blommor på sidorna, inga foton fanns i den när vi köpte den.Nu vet inte riktigt var jag ska placera den, känns som det är en del energier runt den eller så inbillar jag mig!
Hoppas alla får en riktigt härlig helg!! Här på Ingarö lyser våren med sin frånvaro, det är riktig snöstorm!!
Kram!!

11 kommentarer:

  1. Vilken underbar speldosa ni har

    Ha en underbar helg
    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker speldosa/album, tänk vad vackra saker de gjorde förr när de inte hade samma möjligheter till det som vi har nu.Jag brukar alltid undra med vem som haft olika gamla saker som hamnar i min ägo och de bär säkert alla på olika minnen och energier.Säkert ändå bara goda :) Ha en bra helg, kram Katta

    SvaraRadera
  3. Ja vissst piffar det upp lite så här års :)
    Vilket underbart fotoalmbum :) hade bra kram

    SvaraRadera
  4. verkligen vackert, så fint med att de ser lite använt ut o vintage liksom..nej det var inte jag som stylat den lgh från gbg, utan ett annan firma som väldigt duktiga.ha riktigt skön helg!!

    kram E

    SvaraRadera
  5. Vilken fin speldosa!!! Underbart gammal ser dne ut, men jag håller med dig, kolla energierna först!
    Må gott!
    kram
    Isabell

    SvaraRadera
  6. Brrr.. låter spöklikt! Är det för mycket historia kring den tycker du? Läskigt! Vacker var den dock!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Oj, känns det som negativ energi, menar du? I vårt gamla hus, gammal länsmansgård, spökar det, men det känns inte negativt. Spökena har inte varit elaka alltså. Du kanske får bränna rökelse för att förbättra energin, om det inte känns bra menar jag. Eller kan det vara så att den vill bli fylld med foton? Sätt dig med den i knät och lyssna in den!
    Annars kanske det inte är meningen att du ska ha albumet, men jag vet inte. Fin är den i allafall.
    Hulda

    SvaraRadera
  8. Men så vackert - förstår de där med läskigt också!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  9. God morgon! I dag är det en "GOD MORGON". Det har snöat lite puder i helgen och idag tittar solen fram och det är bara någon enda grad. Fantastiskt vackert och skönt har jag haft på min morgonpromenad till jobbet,får lite "vårkänslor".
    Kramar från Modern

    SvaraRadera
  10. Åh den var verkligen så fin... Ibland kan man känna vissa energier kring ting man tar med sig hem... Hade en gång en vacker spegel som var så läskig, och var tvungen att ställa undan den...
    Känn efter om den känns alltför obehaglig lägg den i ett rum där det inte stör.

    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  11. Åh vilken skatt. Verkligen fin.
    kram Lallis

    SvaraRadera