torsdag 5 mars 2009

Min förkärlek till kristallkronor!









Eftersom det tar tid med stolarna så visar jag några kristallkronor från vårt hem.
Jag är uppväxt med att på helgerna "kuska" runt på auktioner som barn. Mina föräldrar hade en hel "ladgårdsbotten" med samlade möbler och annat! Jag älskade det som barn och intresset har inte försvunnit genom åren.
Jag tycker att det är en härlig spänning på auktioner och jag blir så nöjd att göra fynd!(eller inte..fynd för mig iallafall!).
Känslan är kanske inte riktigt densamma över onlineauktioner, men det är väldigt bekvämt.
Numera försöker jag blanda nytt och modernt med äldre föremål för att få lite mer känsla!


Vill önska alla en riktigt skön helg!!


Kram Ulrica



13 kommentarer:

  1. Håller helt med,jag älskar kristall kronor,såååå vackert..kul att du blev glad för awarden tack, vackra kronor du har..kram E

    SvaraRadera
  2. Så fina kronor.Helt underbara
    Grattis till awarden

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Hej på Dej!
    Ja, det är roligt att intresset håller i sig betr auktioner, men det går ej att fynda som förr.
    Såg du senaste Bygglov. Där hade Mia eller vad hon heter lämnat in gamla lampor i olika utföranden och lackat om dem i vitt. Det var häftigt tycker jag.
    Det skulle passa i ert stora rum.
    Kram från Modern

    SvaraRadera
  4. Tack ulrica!
    Det blir nog bra, jag får bara lite lite på dem :)
    Kram B

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Ojdå så många kronor! Blir det inte jobbigt att putsa dem? Vi har haft en!! Men vi gav bort den till min mans syster, för vi har så lågt i tak nu att den inte går att använda här!
    Ha det bra!
    Hulda

    SvaraRadera
  6. Hej jag gillar också kristallkronor, har tyvärr bara en enda men förhoppningsvis ska dem bli fler!
    ha en fin helg...kram Annica.

    SvaraRadera
  7. Hei Ulrica!

    Tusen takk for hyggelig hilsen!

    Så fine krystallkroner du har! Jeg er også veldig glad i krystallkroner. De gjør mye med et rom;o)

    Ha en riktig god week end.

    kram

    SvaraRadera
  8. Tack för det,,låter som Ni har en härlig helh, NJUT!!!

    hörs ses..kram E

    SvaraRadera
  9. Håller med, kristallkronor är så fint.

    Kul att jag hittade till din blogg, jag har nog inte kikat in här förut.

    / Linda

    SvaraRadera
  10. Jag älskar kristallkronor och era är så fina. Ni har ju takhöjd för att hänga upp riktigt stora också!!!

    Vad sägs om ett besök på centralbadet, bara ta det lugnt och simma? Inte alls mycket folk och bara underbart att vara där!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  12. DIN BLG ÄR SUPER FRÅN DIN DOTER ALVA

    SvaraRadera
  13. Tack för alla goa kommentarer!
    Min dotter visade precis två kommentarer hon själv skrivit ...!
    Kram Ullis

    SvaraRadera