fredag 12 februari 2010

Möbelmässan!




Besökte möbelmässan på Älsvsjö idag för att få lite nya ideer och intryck!! Vår kompis Håkan som är återförsäljare för Gira gav oss fribiljetter, Tack!!
Massor av härligt som vanligt men några nya favoriter att nämna är:
Åsa Berndtssons härliga gatstenar med ord eller citat! Man kan beställa egna ord så tillverkar hon!! Vi som tänkt ha gatsten framför garaget i framtiden blev helt galna i iden!! Kul!! Paul Smiths monter var en härlig färgklick med äldre möbler klädda i härliga tyger!! Helen Engström, från Estride, tillverkar de mest underbara silkeskollektioner i sänglinne och har nu gjort ett samarbete med Lisa Bengtsson, som tillsammas gjort en sagolik silkespläd, Baronessa!! Helt,helt underbar!!!
Några godbitar bland mycket annat!!
Nu blir det en slö soffsittarkväll med mys med familjen!!
Hoppas ni får en härlig helg!!
Kram Ulrica

11 kommentarer:

  1. Vad avundssjuk jag blir! Jag vill också på mässan :) Stolarna är urläckra!

    sv: Wow! Tack snälla! Vad kul att få en sån fin kommentar av en sånduktig person som dig!
    Hoppas att du också får en fin helg!
    /Lillsnörpa

    SvaraRadera
  2. Vad spännande att ha varit på möbelmässan!
    Gatustenarna var ju underbart söta, rolig ide ni tänker genomföra.
    Ha det gott, kram Sussi

    SvaraRadera
  3. Härligt ! Jag skulle också vilja hinna gå, men tyvärr.. Läste du reportaget om Fornasetti i DN igår ? Kram ! /Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hej Ulrica!
    Vilka läckra bilder du visar! Både gatstenar och stolar......super!! Jag blir lite avundsjuk, för jag skulle också varit på möbelmässan, (min man designar lampor åt ett företag), men vår tid räckte inte riktigt till. Åh, jag längtar dit....behöver inspiration!!!!!
    Hoppas Ni får en fortsatt trevlig helg!
    kramar lisamaja

    SvaraRadera
  5. Halloj!
    Vad kul att ni hann med mässan!
    Vi har mycket på gång , men snart så åker vi!!!
    Kul

    Lyckönskningar på Alla Hjärtans Dag
    Kram Isabell

    SvaraRadera
  6. Kul ide med gatstenarna. Det finns alltid något nytt att förundras över när man går på en mässa. Ha en gosig Alla Hjärtans Dag!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  7. karmstolarna är ju helt underbara,,hoppas att du familjen har en härlig helg..här fint ska ut på lång promenad nu..ha fin v..kram E

    SvaraRadera
  8. Jag säger då det; vart får folk alla ideér ifrån?
    I lördags var det fantastiskt väder. Jag fick lust att skotta fram uteplatsen. Men när det var klart hade solen försvunnit bakom något träd. Ja, den är ju så låg ännu.
    Kram
    Modern

    SvaraRadera
  9. Vad kul det måste ha varit att gå på mässan! Jag blev också förtjust i gatstenarna med vackra ord på, och även blomsterfotona på stolarna! Vilken färgklick det skulle bli med en sån stol i vardagsrummet :-).

    Kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  10. Trodde gatstenen var en tvål först :) verkligen en kul ide med ord i dem. Stolarna är riktigt läckra och påminner om dina stolar.Många mässor är det på G nu för nu är det antkmässan eller vintagemässan som de börjat kalla den med.Ha en bra fortsättning på veckan, kram Katta

    SvaraRadera
  11. Ja vilken rolig idé med små budskap på uppfarten...!:)
    Kram

    SvaraRadera