torsdag 20 augusti 2009

Silver!





Nu har jag lacka några av mina fynd från sommarens lilla skörd! Ljusstakar i olika modeller och färger fick bli enhetligt silvriga! Härligt vad färg kan göra små och snabba förändringar. Sedan är det bara att lacka om man dem vill ha lite "nytt"! Höll mig från att lacka dem i min favoritfärg rosa men plockade en bukett med röd solhatt i plastvas från designtorget istället!

På söndag ska jag och min dotter tillsammans på bakluckeloppis för första gången i Siggesta gård på Värmdö. Hon har lyckats rensat en del leksaker (efter övertalning..) som vi ska sälja! Vi åker tillsammans med Anna och hennes Alva så dom får lite sällskap, och vi med!! Bilder kommer senare!

Hoppas ni alla får en toppenhelg!
Kramar//Ulrica

11 kommentarer:

  1. Så fint det blev med silverfärg! Och härligt att ha dom tillsammans i e grupp sådär...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt... vad vackra de "gamla" ljusstakarna blev.
    Synd att det är så långt till Er; vi har ju en massa saker i "boden" här hemma som ni skulle kunna sälja.
    Kramar Modern

    SvaraRadera
  3. Tjusigt!
    Härligt med gamla fynd som blir som nya. Din silverfärg är underbar!!! Snyggt med rudbeckian!!! Jag håller också på så där och velar om färg, skulle vilja ha allt i lila nu, men hur skulle det se ut då???
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Ulrica!

    Tack för dina fina kommenterer va d kul att du gillr mina saker. Ja visst är den fin barstolen rosen,man kan få den med eller utan ros på och den större "amerikanska barstolen går oxå få utan utsmyckning osv. Mått på "rosen" är Höjd110cm,Bred37cm,sittgöjd 69cm.väldigt smidig lätt placerad,går att få i valfri färg/tyg ca pris den enligt bild 3300kr.Riktigt kvalitets stol med handgjort bild huggeri.vilka vackar ljus stakar du har hittat kul idé att lacka alla i samma färg bra tips..kram E

    SvaraRadera
  5. Vad kreativt med stakarna=)
    Snyggt!

    Kram Annica.

    SvaraRadera
  6. Vilka fina ljusstakar. Läste i förra inlägget att din man med jobbat hela sommaren så har det varit i vår familj med, vi har fått fira sommar och semester själva vi men det går ju bra det med.Kram Katta

    SvaraRadera
  7. Åh så snyggt och så smart... vilken toppen ide... Och så spännande med bakluckeloppis... har inte själv testat det änn...

    ha en underbar helg...
    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  8. hej!

    Jag var tvungen att klicka på bilderna för att titta. Så fint det blev med silverfärg. Inte kan man tro att de är sprayade.

    I många år var rosa min älsklings färg också. Numera är det bara vitt....hihi.

    Ha en fin helg

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  9. hej
    vad snyggt med silver =) dom blev jättefina.lycka till på loppisen!!!
    kram pia

    SvaraRadera