torsdag 27 augusti 2009

Formex!!!!!!





Puh.., efter en heldag på formexmässan är jag trött men helnöjd! Härlig mässa fullmatad med massor av intryck!!

I år heter mässan Vintage Travel, Travel in style vilket syns på korten jag tagit!! Vid lunch åt vi i resturangen "orientexpressen", som var färgsatt i jord och rostfärger, mörkt trä, med härliga kupeer med mosaik, vintageresväslor och annat!! Synd att jag körde bilen annars hade vi nog tagit ett glass mousserande!!!

Översta bilden tog jag från Lisa Bengtssons härliga cafe med färgsprakande mönster!! Mairo, http://www.mairo.se/ säljer för övrigt hennes underbara tyger!

Favoriten år iår liksom ifjol kamelo, http://www.kamelo.se/. Underbara plädar, skinn, päls, möbler smycken och annat!! Deras monter var superfin!!

Nytt för iår en tjej som syr de mest underbara, västar, klänningar, kjolar och annat i päls och lammskinn, http://www.ateljeeliza.com/!

Ni som har möjlighet, gå på mässan!!
Annars kan man gå in och titta på företagens hemsidor!!
Ha det så gott!!
Kram!!




8 kommentarer:

  1. hejsan,fina bilden från mässan! där hittar man roliga o fina ideer! tack för att du tittade in hos mig,blir alltid så glad,jag kommer att ta en titt då då ,på din fina blog! önskar dig en skön vecka!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilka läckra bilder! Det skulle varit roligt och åkt till Formex i år, såg reportage därifrån i morse, men kanske nästa år. Eventuellt blir det möbelmässan efter nyår istället.
    Så kul det såg ut med bakluckeloppis, blev faktiskt lite inspirerad....
    Önskar dig en riktigt härlig helg!
    kram//lisamaja

    SvaraRadera
  3. Hej och tack för titten! Roligt att du tittade in, så fick jag hitta till dig.

    Åhhh vad jag önskade att jag kunde åka till Formexmässan, men jag får väl nöja mig med att dreggla över alla fina inspirationsbilder ni bloggare har tagit.

    Ha en mysig fredagskväll! Kraam Cin

    SvaraRadera
  4. Åh jag önskar att jag hade möjlighet att gå. Men befinner mig tyärr i Australien just nu. Får försöka komma iväg nästa år om jag lyckas få tag på biljetter. Är ju lite svårt när man inte har eget företag (för tillfället iaf) o inget press kort heller. Har du några tips på hur man kan få tag på biljetter?

    SvaraRadera
  5. Hej Ulrica!
    TACK SNÄLLA!!! för att du tog dig tid o kika åt mig, jag ska genast kolla upp dessa företag,danmark har ju vekligen öga för skönhet så jag kommer säkert hitta vackra band där..kul se dina kuddar..ska kika på sidorna du länkat me..spännande..stor kram trevlig helg //E

    SvaraRadera
  6. Vad roligt med mässan.Lite sugen var jag på att gå men har problem med en fot så de hårda golven där är ingen höjdare just nu. Vintage travel låter som om det kan vara lite inspirerat av en del inredningsbloggar tycker jag.Ha enbra fortsättning på helgen, kram Katta

    SvaraRadera
  7. UUUNDERBART!!!

    hade mer än gärna velat gått på mässan!!!

    Kram ♥ Millan

    SvaraRadera
  8. Åh vad kul det hade varit att gå på mässan:)
    Kram Lallis

    SvaraRadera