onsdag 11 februari 2009

Utmaning!

Jag fick en utmaning av Hulda på enkeltulipan (se min blogglista) att skriva sju sanningar om mig själv! Detta är inte alltför lätt men iallafall...

- Jag försvarar min familj som en sann tigrinna!
- Jag är i grunden positivt lagd och försöker se möjligheter istället för svårigheter!
-Älskar att både laga och äta god mat med ett glas(eller två) rött, och har en passion för mörk choklad, just nu med ingefära och citron!!
- Älskar att sitta på härliga cafeer med sällskap men också gärna själv, studera olika typer av människor (lyssna på samtal!!) och bläddra i tidning eller läsa bok!
- Trivs allra bäst när det är grönt omkring mig, i skogen med alla dofter och vinden i tallarna, med håret i en tofs, sommarklänning och stövlar!
- Svårt med sällskapslekar....Kan vara halvtokig och spontan men vill inte bli tvingad...
- Hatar rutiner.....jobb kl7-16.00, äta, sova, sex på lördagar, varje vecka likadan...urk. Nej var spontan, gör något annorlunda!! Vill inte passa in i någon mall och göra det som förväntas av mig. Då kan jag bli fröken tvärtemot..

Vilka är dina sanningar? Skriv gärna en kommentar!

Kram

5 kommentarer:

  1. jag önskar hela familjen en "Alla Hjärtans skön Dag" och Helg.
    Kramar
    från Modern

    SvaraRadera
  2. Mörk choklad med citron och ingefära lät spännande, har aldrig sett eller prövat. Vackra rosa ljuslyktor du har i din header. Kram Katta

    SvaraRadera
  3. Tack snälla,önskar Er en riktigt skön lång alla hjärtans-helg..spännande se dina stolar sen när du har förvandlat dom..kram på dig E

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni får en mysig dag, bara ni två utan barn ;) Nu är det dags för Henrik och jag att påbörja trerätters middag!

    Stora kramar Anna Fåfängans hem.

    SvaraRadera
  5. hej och tack för titten, gillade dina fornasettibord alldeles kollosalt mycket!!!
    vad roligt att du startar företag,jag är nyföretagare och jag håller på med min webbutik det börjar snart bli dax för öppning!!!!tittar gärna in hos dig igen!
    ha det gott!
    Kram från Annica.

    SvaraRadera