tisdag 11 januari 2011

Pink Melody





























Tänkte att den rosa perioden skulle mattas av men...Nej, I love pink, som de flesta nog redan förstått!! Som tur har jag en förstående man(som även gillar färgen i måttliga doser:) Han valde ut en rosa tapet från Tricia Guild till sovrummet.., Lycka!
Här ser ni blandade bilder på, En tunika från Branting, Porslin från Mateus, Lisa Bengtssons tyg Baronessa, Rosa skålar från Ittala, Kylskåp från Smeg, eller varför inte en rosa Hummer..hmm:) Och Underbara Pioner!!
Sitter här och kan inte sova, förkylnigen..eller närmare bestämt bihålorna spökar, så jag äter Rinexin som jag blir lite "spattig" av.
Annars vet jag inte om det blir studier, jobb (eller kanske starta eget:)) för mig framöver, eller helt enkelt lite av varje! Vi får se!
Hoppas ni mår Toppen!!
KRAM//Ulrica






17 kommentarer:

  1. Godmorgon vännen!
    Jobbigt med förkylning. Och som den sitter i.
    Vi är förskonade på vår kant; peppar, peppar..
    Vad mycket fina bilder att vila ögonen på du tagit fram. Den där tunikan vore väl något..
    Kramar
    Modern

    SvaraRadera
  2. Hej vännen !
    Skulle se schysst ut med en rosa bil ! :)
    När kan du träffas ?

    Kram !

    SvaraRadera
  3. ..heej tjejern super roligt att du kikade in till mej och lämnade ett avtryck :)))jadu..rosa är fiint, jag har dock mest jordfärger här hemma...gillar att diotterna är rosa .hihi..följer såklart dej :) sköt om dej /Marie

    SvaraRadera
  4. Hejsan! ja visst e han sötan våran hampus. va härligt me rosa, de e lugnet. ha en bra dag! // johanna

    SvaraRadera
  5. Rosa är ju en underbart fin färg och endast modiga män vågar ju välja rosa. gillar den Mattheusbilden längst upp och tänk vad härligt när Pionernas tid kommer. Hoppas dina bihålor blir bättre snart, själv har jag äntligen blivit bra från min envisa julförkylning såå skönt. Ha en bra helg, kram Katta

    SvaraRadera
  6. Ja tänk att rosa är så inne igen, och under längre tid.
    Var galen i rosa på 80 talet, och har börjat gilla det igen nu =)
    Du har fixat en härligt rosa bildserie.
    Hoppas nu förkylningen släpper taget om dig!
    Lycka till med vad du nu hittar på.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  7. Underbart med rosa!!
    Så kul att du har tankar kring att starta eget! Jag står ju själv i startgropen och det är bara så spännande och roligt och pirrigt! Ska berätta så snart jag kan vad det blir för företag! Skulle vara roligt att höra dina tankar också!

    KRAM och krya på dig!

    SvaraRadera
  8. Hej!!
    Hoppas Du mår bättre, det är sega förkylningar...
    Så lycklig man blir av dina bilder:))
    En rosa Hummer skulle va´läckert och glida fram i här ute på landet...tänk vilket härligt samtalsämne det skulle bli;) (Man glider kanske inte i en Hummer, men läckert skulle det vara)
    SMEG-kylskåpet skulle bli en häftig färgklick i köket och rosa Pioner....mmm kan känna doften...
    Härlig med män som vågar...;))
    Lycka till med din planer!

    Ha en bra vecka!!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  9. Härlig blogg och vilka fantastiska fina. Rosa är bra underbart tycker jag :)

    Återkommer!

    SvaraRadera
  10. I like your pink melody!

    Salut!
    *Tasiaa

    SvaraRadera
  11. Vad jobbigt det låter med spökande bihålor, och vad trist att ni blev sjuka lagom till skidsemestern! Hoppas att ni kommer iväg på en till, det är ju snart sportlov :-). Hoppas också att du känner dig bättre snart!

    Jag tycker också om rosa och den översta bilden från Mateus i alla vackra nyanser... mjaauu, säger jag bara :-).

    Ha en bra dag!

    Många krya-på-dig-kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  12. Hoppas att du mår lite bättre nu!
    Vad härligt det är med färg=))
    Jag får vårkänslor!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  13. Tänk, jag har blitt förtjust i rosa som gammal! En rosa Hummer skulle passa mig, för tuffa bilar har jag alltid gillat! Haha...
    Hulda

    SvaraRadera
  14. Jag håller med! Rosa är underbart. Jag älskar också rosa och framförallt nu när vi har våren framför oss. Rosa tulpaner och rosa andra fina små blommor gör mig glad :)

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  15. såå underbart snyggt:)
    kramar

    SvaraRadera
  16. vilken underbar bild på smeg-kylen! den står på min önskelista, dock kommer jag inte att våga mig på en rosa...
    /ylva

    SvaraRadera