torsdag 14 oktober 2010

Kräftfiske och Idol!




Godmorgon!
Visar lite bilder från kräftfisket för några veckor sedan! Nu ligger det en "laddning" i frysen att ätas när vi behöver lite extra lyx i vinter! Första gången vi fiskade var i år och det var mysigt och gott!! Kokningen var väl sådär.., kommer ifrån verkligheten när det bara är att köpa i affären!! Fast ett mycket bra sett att undvika frosseri...man äter helt klart mer med andakt!
Veckan har varit sjuk. Alva har varit hemma med feber och ont i halsen. Idag mår hon bättre så det är skola för henne imorgon! Och det är tur det för på kvällen är det dags för Idol! Mormor överaskade med biljetter! Tack!!
I helgen får vi hjälp av några kompisar att sätta upp portarna till garaget! Sedan blir det middag och övernattning!! Kul!
Hoppas ni får en Toppen Helg!
Kram//Ulrica

10 kommentarer:

  1. Vad härligt för er att få gå på IDOL och att ni får upp dörrarna på garaget. Ska de också spraylackeras mon tro:) Ha en underbar helg!
    Vi hörs fina du.
    Kram Isabell

    SvaraRadera
  2. Vad spännande med kräftfiske, det har jag aldrig prövat. Och vad roligt med idol, vilken överaskning. Jag håller på Jay "the real rocker" ;) Kram KAtta

    SvaraRadera
  3. Såå kul att få vara med på kräftfiske, det har jag aldrig varit med på. Säkert spännande!
    Tillagningen har ju då också uteblivit för mig, men det måste ju vara lite hemskt? För visst stoppar men ner dem levande i grytan?
    Jag är såå blödig mitt liv till trots...
    Men sedan lär det ju vara så mycket godare än de köpta!!!

    Lycka till med helgens projekt.

    Vilken rolig överaskning att få gå på idol!

    Kram Sussi

    SvaraRadera
  4. Kul med kräftfisket- Det är bra för barnen att få vara med, så vet dom sedan att det är inte bara att gå till affären och köpa. Kräftorna kommer att smaka alldeles fantastisk när det blir dags.
    I dag fredag ska Lasses 3 barnbarn (flickor 17,19,21) också vara med i publiken på idol.
    Ha det så trevligt och njut av helgen!
    Bettan

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Jag hoppas få se er i TV-rutan. Ni vinkar väl???

    Kramar
    Modern

    SvaraRadera
  6. Hej goa U & tack tack tack för att Du inte glömmer bort mig. Jag har varit dålig på att ge tillbaks till 'de där' sköna cybervännerna, men Du vet hur det kan vara med 'det där runda föremålet' som bara flyger iväg!

    Nu skall jag dock njuta lite i Ditt sällskap och konstaterar ännu en gång att det verkar till att finnas många små värmeljus i Ditt liv, och lilla dotra är bara en liten pärla!

    Love

    Agneta

    SvaraRadera
  7. GLÖMDE....

    Det där med fjärilarna.... Du kommer alltså ihåg! JAG HATAR HATAR HATAR fjärilar, och därför var detta inlägg 'själv-terapi'. Dock.... varje gång jag 'går förbi detta inlägg' så blundar jag och fokuserar på annat! Så det hjälpte alltså inte att bombadera min blogg med just detta vackra kräk!

    A ;)

    SvaraRadera
  8. Jisses så gott!! Har inte ätit några i år:( men det går ju att ändra på...:)

    Vad härligt att vännerna hjälper till och att ni gör något roligt av det!

    Hoppas ni hade roligt igår kväll!!

    Såg att du inte är med på min blogglista så det ändrar jag på nu!
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt det låter med kräftfiske och jag kan tänka mig att kräftorna var mycket godare än de man köper i affären! :-)

    Vilken snäll mormor som kom med biljetter till Idol. Hoppas att ni fick en härlig kväll, jag kan tänka mig att det var en upplevelse!

    Ha en fin tisdag!

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  10. Egna kräftor! Jo, fast jag inte äter det, har jag förstått att det är som en helig ritual att fiska/fånga egna kräftor! Och äta de!
    Mumsa på!
    Hulda

    SvaraRadera