måndag 26 juli 2010

Var Så God och Sitt!!




Äntligen har jag vaknat ur min dvala!! Första inlägget i juli månad..
Klar har jag blivit med min andra stol, som fick bli en GästStol! Perfekt i hallen, gästrummet/huset eller varför inte som extrastol vid middagen! Lackad i mattsvart, och tyg i linne med toilemönster på sitsen och guldtryck på ryggen, Text: Gäst Stol! Finns att köpa för 2700kr! Tänkte ett tag på texten Snylt på baksida av ryggen och Gäst på framsidan, men det är kanske någon som tar illa upp.. Själv tycker jag det var rätt kul:)!
Veckorna har rasat fram!! Johan har jobbat varje dag, så jag och Alva åkte en sväng upp på Dundermarknaden i Strömsund(där jag kom en gång i tiden ifrån). Hon ville gärna se Eric Sade, så vi gick dit med mormor bland alla andra mammor och döttrar i samma ålder.
Annars har vi bara varit hemma i den tropiska värmen och doppat tårna i vattnet!! Älskar värme!!Hoppas ni Alla mår Toppen!!
Kram//Ulrica

13 kommentarer:

  1. Vad snygg den är!! Jag tycker det var kul med tanken på snylt men som du säger någon kan ha annan humor :) Får man fråga vad du använt för färg på den, jag gillar det matt svarta.Jag håller just nu på med mina köksstolar som ska målas svarta och kläs jag köpte matt svart värg från Alcro.Annars är vi också kvar i stan sambon är ledig denna vecka men det blir lite jobb ibland ändå så man får försöka komma på sysselsättning hela tiden. Ha det så bra, kram Katta

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Välkommen tillbaka!!!! jag har saknat dig.
    Vilken grymt snygg stol! jättehäftig! Humorn är ju som sagt olika, men kul kunde det nog vara med en "snylt - gäst"...du kommer väl att göra fler stolar;)
    Själv håller jag på med en byrå, raka motsatsen till din stol...jag menar, vitt, små blommor och rosor. Jag brukar "se" en bild framför mig och då måste jag göra så annars blir jag så oerhört frustrerad. Men det tar tid...långa torktider och många moment, blir den fin ska jag visa den, annars får jag väl göra nå´t annat med den.
    Vi har varmt och skönt här idag också...tvätten hänger på tork, dörrar och fönster är öppna...tycker det är såå härligt.
    Nu ska jag ut i verksta´n och putsa på några stolar åt kund.

    Ha det så gott!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Guuud, vilken snygg stol du fixat. Den gillade jag jättemycket. Både tyget och färgen är helt i min stil.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  4. Hej svejs! Long time no see! Jo tävlingen, länka med plädbilden till tävlingen för en lott, länka till webbutiken med Loggan (H:et med kronan)för två lotter,så länge du länkar du till webbutiken har du alltid 10% rabatt på allt i hela butiken!
    Jag mailar dig din personliga kod som du använder dig av om du vill handla...ojoj Ulica det blev långrandigt det här!
    Stolen du har fixat till blev jättehäftig vilken rolig ide och så snyggt med den mattsvarta färgen, men snylt kan nog verka stötande så gäst var bättre! Hör av dig när du donat med loggan. Du kan maila mig på info@homenumberone.se

    Kram Annica :-)))

    SvaraRadera
  5. Härlig stol!
    Du gör rätt i att bara njuta av värmen och doppa tårna i vattnet. Blogga kan du göra sen när det blir höst o mörkt.
    Tack , men det enda som stämmer överens med Doris Day och mig, är nog fräknarna på näsan och så har jag ju förstås lite sångröst;-)
    Fortsätt att ha det gott . 10 aug. landar vi i Jämtland /Järpen
    Bettan

    SvaraRadera
  6. Där kan ingen ta fel nu!! Det står stol! Jätte fint!! Önskar dig en fortsatt skön doppa tån väder!! Kram Tarja

    SvaraRadera
  7. Vilken fin stol! Och vilken fin idé att skriva på fram och baksidan. Toppen!!
    Hulda

    SvaraRadera
  8. Mycket fint! Kul att ses på Dunder, jag ska hälsa Petra när vi ses till veckan)) ..ha en skön augusti så fortsätter jag läsa din blogg..
    Kram Sara

    SvaraRadera
  9. WOW - vilken härlig stol !!! Du är ju så duktig !!
    Jag ringer dig imorgon, puss puss !!

    SvaraRadera
  10. Underbar stol, du gör så läckra och egna saker!
    Like it.
    Ni verkar ha tagit vara på sommaren, ha det fortsatt toppen.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  11. Hej Ullis!!
    Tack för din kik in hos mig..tack de bara bra o affären har gått jättebra ska fortsätta i höst men bara fre-lörd så får man pröva iaf..wow din stol blev sååå snygg b´liksom bara vacker snyggt med trycket på den...bra jobbat..trevlig helg kramar E

    SvaraRadera