tisdag 29 juni 2010

And the living is easy:)


Summertime!
Lata dagar i solen, bad, grillat och en stressfri tillvaro! Det önskar jag er Alla Goa Bloggare!! Johan, min man jobbar fortfarande på som en galning och vi hoppas på ett genombrott snart efter alla år av arbete! Men plötsligt så händer det! Snart hoppas jag!
Den här härliga bilden av Jill Greenberg, lånade jag av Agnetha som har den underbara bloggen, Wabi&Sabi!! Adressen hittar ni i min blogglista!
Sommaren har inletts av besökare! Midsommar firade vi tillsammans med vänner nere vid vårt gästhus! Första gången en midsommar utan regn lagom till sillen!! Det blev en hel del bastubadande i fullmånens sken. Lite spöklikt sådär:)

Skön Sommar!!
Kram//Ulrica

10 kommentarer:

  1. Ha så skönt där ute på Ingarö. Det är ju som allra vackrast nu.Visst var det en underbar Midsommarhelg.Jag tror det är många år sedan, som vi slapp sitta med fleece tröjorna på.
    Vi fick lite hagel på Midsommardagen, men det försvann ganska fort.
    Jag tar det lite lugnt med solandet, men njuter fullt ut ändå...
    Kram
    Bettan

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för din härliga kommentar och tack för boktipset!:)
    Vilken häftig bild du visar...
    Vi hade också sol till sillen i år, det hör liksom till, fast det varit dåligt med det dom sista åren. Annars har vi full rulle här hemma, inget pensionat, men jobb, jobb, jobb...är det inte bilen som krånglar så är det gräsklipparen som går sönder...eller nå´t annat. Upptäckte idag att några takpannor gått sönder på huset och att det var ett hål rakt in, inte så roligt eftersom det regnade rejält inatt...men så är det att ha hus, det finns alltid att göra vare sig man vill eller inte...annars är det bra;))

    Önskar Dig en fortsatt härlig sommar!
    kramar lisamaja

    SvaraRadera
  3. Här har du en till med en man som bara jobbar och jobbar ;) Förra sommaren blev det ingen semester för hans del vi får väl se i år.Ha en bra fortsättning på sommaren kram Katta

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar bild!!! Lät som en riktigt härlig midsommar!:)
    Tack goa du för dina ord...! Mår bättre och bättre!:)
    Hoppas din Johan får sin belöning snart... och att han hinner njuta något av den fina sommaren...!!
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Häftig bild, blir så badsugen...
    Jo tack vet vad det vill säga att gubben jobbar jämt... Vi är ju "månskens bönder" (jobbar heltid båda, och sköter gården på kvällstid). Ska vi vara lediga måste vi fara hemifrån annars finns det jämt nåt som måste göras. Då är husvagnen toppen.
    Men nu har vi semester, hoppas ni också får härliga lediga sommar dagar tillsammans =)
    Pluggar du hela sommaren?
    Ha det gott,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  6. Hej finaste tjejen,

    Tack för Ditt boostande av mig, på detta inlägg. Jag älskar att besöka Din VÄNLIGA & KÄRLEKSFULLA blogg. Just nu håller jag på för fullt att skapa min egen webshop, men kommer att starta i mycket liten skala, då jag måste ha kvar mitt arbete som kurator. Skulle aldrig våga satsa på ett eget företag i detta läge!!

    LAV

    Agneta

    SvaraRadera
  7. Hej där! Undrar om du fortfarande finns kvar i storstaden eller om du flytt till den stora dunderfesten därhemma däruppe ;) Kram Katta

    SvaraRadera
  8. Vi åker i vart fall inte upp denna helg i allafall. Jag hade iofs gärna sett Mustach och min dotter Eric Saade men men. ja för mej är det väl så där tio år sen jag var där sist, men det är så många som tjatar på en till denna helg så man känner sig lite halv-dålig för att man inte åker :) Kram

    SvaraRadera
  9. hej ullis..tack de bara bra här o butiken går framåt känns jätte kul..hoppas att ni har de bra...kram E

    SvaraRadera
  10. Kikar in för att ge dig en varm sommarkram! Hoppas att du har det bra i sommarvärmen :-).

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera