söndag 19 april 2009

Helgbesök!







Hade som sagt lite besök i helgen. Mina föräldrar var här och våra vänner Tiina med familj bodde i gästhuset! Blev lite uppvaktad och det är ju alltid trevligt!
Mamma tog med sin gamla rävboa som hon köpt i Italien på 70-talet! Jag är lite delad, jag älskar päls men vill gärna veta var den kommer ifrån, vilket kan vara svårt.. Denna är secondhand och det känns det lite bättre! Vill helst att man tar hand om både skinn och annat ätbart på djuret genom gammal hederlig jakt!
Alva hade gjort ett superfint kort till mig , nästan lite grafiskt över det! Tiina hade stickat en kofta i lin till mig, jättefin! Hon är tokig som slitit så!!
Imorgon fyller goa Issa år och då blir det middag och kalas där! Härligt!
Hoppas alla haft en mysig helg!!
Kramar//Ulrica

8 kommentarer:

  1. Grattis i Efterskott måste jag ju säga :-) Synd att inte vädret har varit bra, blåsten är så jobbig. Utan den hade det varit mycket varmare :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ojdå, du har fyllt! Grattis så här på efterskalken!
    Tänk att få en handstickad kofta i present. Det är inte ofta någon anstränger sig så mycket, du har tur, tjejen!
    Kan man inte snart bli bjuden på nya bilder på vovven?
    Hulda

    SvaraRadera
  3. Tack för din söta kommentar! Kul att du fått en nytt intresse. Men misströsta inte och inte behöver du en ny kamera. Visst är ljuset ett svårt kapitel. Men börja med att ALDRIG fota i solsken - passa på när ett moln passerar. Ingen kamera klara solsken utan blixt, som kan lätta upp svarta skuggor. Börja fota på morgonen och kvällen - då får du de bästa bilderna. Lycka till och är det något du undrar över så fråga gärna!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  4. Hejsan!!

    Jamenvisst är det väl för härligt med valpar :)

    Jag är där och myser så mkt jag bara kan...hihi!!

    Låter som att du haft en härlig helg, min har varit kanon den med.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Hej och 1000-tack för senast.
    Det är alltid lika trevligt att få träffas, men tiden går ack så fort.
    Vi var hemma i 3-tiden.
    Sköt om Er! Vi hörs snart igen.
    Många kramar från Modern!

    SvaraRadera
  6. Vad trevligt med besök. Är nog likadant inställd som du till päls och djurhantering.Men den är i allafall en väldigt snygg dekoration där den hänger på din rosa segel. Men du fy tusan vad kallt vi har det igen man fryser ju in på märg och ben.Kram Katta

    SvaraRadera
  7. hej hoppas allt bra..tack för din kommentar..hur går de med dina stolar osv..kram E

    SvaraRadera