torsdag 16 april 2009

En liten bit på väg...









Liksom våren med pionskott så har jag kommit en liten bit på väg med mina stolar!
Fick feber i ett par dagar men nu är jag på gång igen! Trodde inte att det var sånt jobb med alla häftklammrar som skulle bort men en stol är iallafall färdiglackad. Tror att det blir juteväv eller linnetyg på ryggen med ev.tryck eller text, och sedan skulle jag vilja få tag på fårkinnspäls till sitsarna. Ska klura lite först!
I helgen får jag besök av mina föräldrar från Jämtland,.... fyller år(inte jämnt ännu men snart..och då blir det fest!!). Inte så ofta som dom kommer på besök så det ska bli trevligt.
Hoppas ni får en underbar helg!!
Kramar Ulrica

10 kommentarer:

  1. Hej Ulrica!
    Tack snälla för dina rar ord o för att du länkar min shop,gulligt...så är du ju med i tävlingen me...ser att du kommit en bit på väg med stolarna..ser fint ut i vitt..blir toppen när dom klara..ha de gott i helgen..kram på dig..E

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint det blir med stolen vit. Ska bli spännande att se det färdiga resultatet sedan.
    Önskar dig en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Fårskinn, vad läckert! Om du menar typ fårfäll, kan du väl köpa en fäll på ikea och klippa till, annars blir det ju så himla dyrt! Jag tänkte klä gungstolen med läder, men det var hiskeliga priser, så det blev inget med det! Men funderar på fäll nu, när jag läste ditt projekt för stolen!
    Hulda

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Åh vad stolen blev fin som vit. Men det är inte bara färgen som gör den fin, jag tycker ofta det är lättare att se fina mönster och sånt i träet och så om det är vitmålat.. Som blommorna på din.

    Ha det bra
    //Johanna

    SvaraRadera
  5. vad fin stolen blev i vitt! kommer bli kalas när den är klar.

    jag får faktiskt också besök av mina föräldrar i helgen. det är alltid lika trevligt!

    Må gott!
    Anna

    SvaraRadera
  6. Attans vad fin stolen blir.
    Vad orginell och snygg den var.

    Den förstår jag verkligen att du kommer att bli nöjd med.

    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Stolen ser ut sem en helt annan stol i vit..Jättefin är den

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  8. Vad snygg den stolen är. Tror det kommer att bli super med tryck på ryggen. Det tråkigaste när man renoverar möbler det är ju verkligen förarbetet som att ta bort klammrar och slipning och sånt men sen så, yeah.Vad roligt att dina föräldrar kommer på besök alltid roligt med släkt och jämtlandsbesök.Skönt för dem att slippa snön ett tag med. Grattis i förskott (fyller du jämt nästa år? blir ju nyfiken ju)Ha en bra helg, kram Katta

    SvaraRadera
  9. Hej Svejs!
    Vitt "lyfter" stolarna tycker jag.
    Vi ses snart.
    Kramar
    från Modern

    SvaraRadera
  10. Nice blog! But sadly i don't know how to read the language!!
    regards,
    http://mayshare.blogspot.com

    SvaraRadera