lördag 18 december 2010

OH DEER!

Så många rådjur vi har på tomten (när inte Smilla jagar bort dom förstås..). Den här sötingen stod i djupa snön och smaskade på kvistar. I höstas simmade en utter(!) förbi hos oss och en dag sprang den ut ur garaget! Vi hade inte stängt garaget och sniffade till sig fiskmat som vi förvarade där! Men Huu så rädd jag blev!
Känner någon igen ramen runt bilden? Det är Lisa Bengtssons Härliga taktapet jag lånat! Hennes alster hittar ni på, www.lisabengtsson.se!
Här har snön verkligen vräkt ner och J får verkligen jobba med spaden..Skulle vilja köpa honom en snöslunga för vi har verkligen en hel del att skotta på gården!
Annars har Ava jullov, vi var och tittade på julavslutningen i skolan igår! Hon sjöng tillsammans med tre tjejer, de var så Modiga! Mysigt!
Nej nu ska jag ut och posta lite julkort som Alva gjort till sina kompisar!
Ha en Härlig Helg!
KRAM//Ulrica

15 kommentarer:

  1. Ha en fin adventshelg!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Kikade bara in för att önska dig en fortsatt fin fjärde advent!

    Tack också för din fina kommentar hos mig! :-)

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  3. Hej Ulrica!
    Häftigt!!!! dom är så söta dom små rådjuren, vi har också påhälsningar här hemma. Dom har det svårt i skogen i vinter också, vi funderar på att börja mata dem....
    Så duktig du är, julkortet i förra inlägget är också super!! Du har en alldeles speciell stil, var rädd om den.
    Det snöar hos oss också, det är vackert och julskänslan förstärks verkligen.
    Vet du vad jag gör nu? jag städar skåp...kunde gjort detta för flera veckor sedan, men får nå´n slags städhysteri när det närmar sig jul...suck...jag blir så trött på mig själv.

    Önskar Dig en fin julvecka...utan stress;)
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  4. Godmorgon!!!
    Vilket fint julkort! Rådjur gör sig verkligen
    på kort. Vi har massor med rådjur springande omkring här nu. De tar långa skutt över vägen. Zeb bryr sig inte, man har fått en antal förmaningar av husse. "Annars kör tåget över honom". Det har verkligen blivit "vargavinter". Tur man har kläder för klimatet.
    Helgen har bestått av shopping, matlagning och godistillverkning. Man blir inspirerad av recept i tidningar.
    Vi hörs!
    Kramar Modern

    SvaraRadera
  5. Så mysigt att få lyssna till dottern och vänner, tuffa tjejer!
    Kul att få se de vilda djuren på nära håll, uttern måste ju ha varit riktigt spännande...

    Kram Sussi

    SvaraRadera
  6. Vilket fint kort, min vän!
    Önskar er allt gott i julen!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  7. Wow, vad du är duktig !

    Ha en bra jul, många kramar från oss !

    SvaraRadera
  8. Kikar bara in för att önska dig en riktigt härlig och God Jul med de dina :-).

    Många julkramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  9. Vilken fin bild du har skapat!!
    Hoppas du och din familj haft en riktigt mysig julhelg! Jag passar på att önska dig ett 2011 som blir som du vill ha det!!
    Kram du goa bloggvän!

    SvaraRadera
  10. Önskar dej och din familj ett riktigt gott nytt år!!! Kram Katta

    SvaraRadera
  11. Jag vill tacka för alla fina hälsningar du lämnat hos mig under året och önska dig och de dina ett riktigt Gott Nytt År! :-)

    Varma nyårskramar
    Beatrice

    SvaraRadera