lördag 17 januari 2009

Ordspråk

Johan var till Gävle på möte igår. Han har kännt en lååång tid att han jobbar på utan utdelning och såg ett uppmuntrade ordspråk på en byggnad i centrum och fick hopp igen:
"Lat hand blir fattig, idog hand blir rik". Vi får se det som ett tecken!!

Andra citat som jag gillar av Mae West:
"För mycket av det goda är alldels underbart"
"Den som säger att lycka inte kan köpas för pengar, vet inte var man handlar"

Lite ytligt men just nu skulle jag vara lycklig med lite lyx!! Tänk en härlig spahelg massage, vitamindrinkar, läsa och sova!!! Känns som jag varit ständigt kroniskt sjuk hela hösten och skulle älska ett kortare miljöombyte!!

Kram!!

6 kommentarer:

  1. Det där var ju fina ordspråk. Gillar speciellt det om lycka och pengar av Mae West. Ha en bra helg, kram Katta

    SvaraRadera
  2. Läste nyligen ett ordspråk som är helt nytt för mig:
    Jobba som om du inte behöver pengarna
    Dansa som om ingen ser dig
    Älska som om ditt hjärta aldrig blivit krossat
    (med reservation för ev fel)
    Det var ett himla bra ordspråk:-)

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Va kul med ditt företag...jag är i samma situation. var på infoträff på skattemyndigheten härom kvällen. Driver än så länge min webshop som hobbyverksamhet men ska registrera firma nu eftersom vi ska bygga butik, köpa in samt som du fixa gamla saker.
    Ha de gott //kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Tack!!
    Visst är det spännande med företagande!! Vilket bra ordspråk Bitte, det är helt sant!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Det första ordspråket har jag inte märkt att det skulle stämma! Mae West ord är härliga. Och sen gillar jag Churchills "Champagne ska vara kall, torr och gratis". Hihi...
    Titta in till mig, jag har något till dig!
    Hulda

    SvaraRadera