måndag 19 januari 2009

Formexmässan!!

Nu har jag äntligen varit på formexmässan! Med all denna otroliga inspiration är det svårt att sålla ut några godbitar, men jag ska försöka! Till gästhuset i lantlig stil finns flera härliga produkter från:
www.iblaursen.dk
www.oninterior.se
www.thg.nu
Till vårt stora hus som är i modernare stil har jag två favoriter bland många:
www.kamelo.se
www.northernlighting.no
Sedan fann jag helt underbara fårskinn att klä om mina stolar i det blivande företaget:
www.shepherd.nu

Nästa gång delar jag upp mässan på två dagar! Jag känner att det är svårt att ta in alla härliga produkter på endast tre timmar!

Hoppas ni hittar något ni gillar!!

Kram!

5 kommentarer:

  1. Hej 1

    så klart man blir inspirerad. De två första leverantörerna har jag kontaktat till min blivande butik. Längtar till nästa Formex då jag får åka dit...men kan tänka mej att man blir alldeles lyrisk. Var där några år på 80-talet då jag hade min förra företagsepok ( en tobaksaffär) . handlade mest till sig själv samt lite pappersvaror mer för lyckan att gå omkring där än för affärerna. Tack för titten

    kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Lycka till med butiken!! Jag är själv i startgroparna till företag, måste bara producera mera produkter..!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig att ni skulle ha delat upp mässan på två dagar! Så mycket som fanns att se. Jag blir så full i skratt när jag ser dina länkar till båda husen. I synnerhet länkarna till det stora. Det verkar som om vi har snöat in på samma märken. När jag var i Norge besökte jag en lampaffär som enbart hade NothernLightning produkter! Vill ha lampan som ser ut som en trasig glödlampa!!! Mohairplädarna har jag smygkikat på många gånger. Helt underbara, men dyra!
    Känner att jag halkar efter med företaget ffast jag skulle behöva köra, men det är svårt när man jobbar också... tiden räcker liksom inte till. Det får ta den tid det tar. Kul att du blev inspirerad på mässan!!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  4. obs... glömde att berätta... jag börjar på en tapetserarkurs på onsdag! Kul! Vill du gå med? Är i Enskede. Kolla HM Inredning.

    Krumelur

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du tittade in och lämnade en söt kommentar efter dig.

    Jag var också på Formex en dag men håller absolut med, det var väl mycket att ta in på en och samma dag. Det snurrar fortfarande i huvudet på mig av alla intryck.

    Vad härligt med eget företag, lycka till med uppstarten och hoppas att det går riktigt bra. Ingarö är så fint så, jag har själv hållit mycket dykkurser där ute. :)

    Ha en fin dag!
    Kram Mia

    SvaraRadera