torsdag 13 maj 2010

I Love!!





Idag en hyllning till Piero Fornasetti älskade verk!! Underbara och uttrycksfulla!! Titta in på www.fornasetti.com, eller om du har vägarna förbi Stockholm besök Svenskt Tenn där bland annat kuddarna finns! Eller varför inte åka till Milano och besöka butiken ni ser på en av bilderna!! Det skulle jag verkligen vilja göra!!! En svensk motsvarighet till Fornasetti tycker jag, är Lisa Bengtsson!! Exempel på henne är kuddarna i min header!
Nej nu ska jag åka och trimma Smilla och sedan är vi bjudna på middag!! Döden i Grytan, roligt namn på en resturang!!
Önskar er alla en Go Helg!!
Kram//Ulrica

12 kommentarer:

  1. Absolut ! Jag ska köpa Lisa Bengtssons kuddar och funderar också på Fornasetti, exakt den kudden som stolarna har i ryggen.

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag väljer att åka till Milano och kolla den butiken :D Jag tror Lisa har designat en skål bl a som finns på Indiska med som jag stått och fingrat på några gånger. Kram Katta

    SvaraRadera
  3. Jag reser nog till Milano, även om denna design inte faller mig på läppen.
    få se om ni kommer helskinnade hem efter Döden i grytan;-)
    Ha en skön helg
    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Ha det så skönt i Döden i Grytan!!! Låter som en Agatha Christie Bok ! säkert jätte spännande meny! Önskar dig en bra vecka! Tarja

    SvaraRadera
  5. Åh.. Fornasetti, älskade Fornasetti!! Jag är också fast i hans formspråk... underbart :)

    SvaraRadera
  6. ja visst är det underbara tryck riktigt snyggt,,hoppas middagen var i topp...tack för dina kommentarer hoppas du får skön söndag...jag var på dop i går de va mysigt o faster som jag är var jag ju stålt när hon får heta Elizabetth i andra namn...nu ska jag packa saker till butiken,,fullt upp men bara kul...kramar E

    SvaraRadera
  7. Döden i grytan, så läckert namn hoppas ni hade det toppen.
    Så läcker stil, förstår att du diggar jag håller med. Men de kräver verkligen sin speciella plats.
    Tack för alla roliga och trevliga inlägg du gör och hänvisar till!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  8. Åh, jag glömde skriva mitt namn på det första inlägget.. /Pernilla

    SvaraRadera
  9. Hallo!
    Vi stängde företaget redan kl 14.00 så jag hann ej se ditt inlägg.
    Vilka häftiga stolar. Tänk att få ögon i ryggen !!! Det kanskar man har ändå!!!
    Kramar Modern

    SvaraRadera
  10. Hej Ulrica!
    Hoppas ni hade en trevlig stund på "Döden i Grytan".
    Håller med dig om Fornasetti, jätteläckert!! Både ansikten, böcker, blommor...

    Hoppas du får en härlig vecka...värme och sol:)
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  11. Kul och annorlunda inlägg, gillar när jag får lära mig något nytt. Jag är inte så bevandrad i design-världen, men förstår att jag missat något här!! Tack för alla Dina goa kommentarer!!

    Agneta

    SvaraRadera
  12. Svarade på din kommentar i min blogg;)

    SvaraRadera