torsdag 18 mars 2010

Svart pelarbord




Nu är jag äntligen klar med mitt pelarbord!! Det har fått sig en ny omgång mattsvart färg och en handmålad blomma i guld! Inspiration fick jag av tapeten i bakgrunden, SnowTree! Jag köpte bordet på auktion för ett tag sedan i Jämtland! Bordet har en omkrets på 50cm och en höjd på 68cm. Bordets skiva har fått sig en omgång klarlack för hållbarhetens skull. Så vill du ha ett unikt bord så är det ditt för 1850kr!!
Annars har det inte blivit något plugg alls denna vecka utan energin har fått gå till andra saker..så är det ibland!
Önskar er Alla en supermysig Helg!!
Varma Krama//Ulrica

17 kommentarer:

  1. OJ! Så raffigt bordet blev.
    Du är duktig att komma på ideér.
    Kramar
    Modern

    SvaraRadera
  2. Svejs,
    Vad snyggt bordet är!!
    Ha det bra // Priscilla

    SvaraRadera
  3. Vilken skön soff potatis.....Vilket speciellt bord! Alla dessa små kulor...aldrig sett! Blev himlans fränt!
    kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt bord!! Roligt med de små "bollarna" på foten, snyggaste färgen och läckert med guldblomman. Din tapet är snygg med. Önskar dej och din familj en fin helg, kram Katta

    SvaraRadera
  5. Vad snyggt det blev, bordet! Snygga kort också. Häftigt med tapeten i bakgrunden!

    Kul att vara kreativ istället för att plugga. Nu efteråt kanske du har energi att plugga. För mig funkar det så iallafall.

    Kram

    SvaraRadera
  6. hej=) Läckert bord!!! Ha en skööön helg!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  7. Hej Ulrica!
    Tack för din hälsning:)
    Så läckert bordet blev, så roligt att göra om möbler och sätta sin egen stil på dem. Själv har jag tappat gnistan för både måleri och bloggeri....men den kommer nog tillbaka...snart hoppas jag.

    Önskar dig också en riktigt skön helg.
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  8. helt fantastiskt vad fina ideér du får.
    Vi har ett liknande bord ute på landet, men det är inte mitt, så det är bäst jag låter bli det. Det har varit en lite stressig vecka, och sambon har behövt datorn lite mer än vanligt,så jag hinner inte svara på alla fina inlägg. Bättring kanske det blir. Har varit och sett ut en ny laptop till mig. Jag ska bara inventera kassakistan först.
    Ha en skön helg och GÅ INTE ut på isen.(Det är hälsningar från min sambo)
    Bettan

    SvaraRadera
  9. Super snyggt Ullis! Hoppas det går bra för dig med läsningen! Kram Mimmi

    SvaraRadera
  10. wow de blev riktigt snyggt stilfullt..bra jobbat..de klart du får sålt de..hoppas att du har en fin helg..visst är de vårigt i luften..jippi snön smälter..ha skön söndag..kram E

    SvaraRadera
  11. Så läckert!!! Vilken fin idé!!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Snyggt bord! Och lättplacerad pga storleken!
    Ha det gott!
    Hulda

    SvaraRadera
  13. Åh, och det var ju min favvo färg, svart är lätt att blanda med andra färger! Snyggt!! Jag vet när man börjar med nån nytt projekt ,är det svårt att koncentrera sig på nåt annat, Lycka till med ditt kreativa skapandet! Kram Tarja

    SvaraRadera
  14. Vad läckert pelarbordet blev som svart och med guldblomman på skivan. Du har alltid så braiga idéer! :-)

    Hoppas du får en fin kväll!

    Kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  15. hoppas allt är bra o att solen skiner på dig..tack för du kikat in, ja visst är det si o så med känslan för skinn pälsar kohudar..jag är världens djurvän så jag är verkligen emot de så,men kohudarna kommer ju från kor som slaktas pga sjuka/gammla i många fall...snyggt är de men inte djur vänligt alltid..kramn E

    SvaraRadera
  16. Ett så super snyggt pelarbord, du gjort. förstår att du inspirerats av den vackra tapeten, så läckra i lag.
    Soffpotatisen ser ju så nöjd och go ut, klart soffan är favvo platsen som för så många andra.
    Ha det toppen, Sussi

    SvaraRadera