lördag 13 juni 2009

Gustavsbergs hamn




Oj, vilken bloggpaus det blev denna gång.. Har varit fullt upp med skolavslutningar och annat! Sedan har jag inte jobbat med mina projekt på ett tag så jag har inga nya bilder att visa upp. Det är helt klart svårare att måla och fixa när barnen är hemma , känner mig som matmor slash taxi stockholm:)
Jag och Alva var ner till Gustavsberghamn och roade oss lite att gå affärer, i konsthallen och ateljebutiken. Passar perfekt när det regnar!(och det var inte bara vi som kom på den iden..!). Massor av turister var det så jag passade på att turista lite själv och tog en del kort! Jag tycker kaklet var superhäftigt. Funderar att ha den i ateljen när vi ska sätta gång med den..!
Dom har även öppnat en butik som heter Tyll&Tagel som hade superfina kläder och inredningsdetaljer. Många fina tunikor och klänningar av danska designers!! Helt klart värt ett besök! Sedan har dom outletbutiker från Ittala, Gustavsbergs porslin och mycket annat!!
Har ni vägarna så åk till Gustavsbergs hamn, verkligen värt ett besök! Älskar att gå där och titta, härliga byggnader, massor av shopping och god mat!! Känns som om kretiviteten flödar då många konstärer har sina ateljeer där!
Hoppas ni alla får en fortsatt mysig Helg!!
Kram, kram!


10 kommentarer:

  1. Vad häftiga bilder du visar

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Åh tack för tipset det låter riktigt intressant. Gillar de där glasballongerna också. Visst är det svårt att hinna allt man tänkt när barnen är hemma och man blir matmor, man får ta några steg tillbaka med sig själv och allt annat då men man älskar ju dem ändlöst ändå.Ha det bra, kram Katta

    SvaraRadera
  3. Så roligt att du tittade in igen.
    Vilka underbara bilder, ett givet besök när/om jag kommer till "andra sidan", bor ju på västsidan. Jag känner allt för väl igen mig om att vara matmor, städerska och taxi. Samvetet gnager åt båda hållen just nu...
    Tog fasta på tipset du gav om måleributiken i Alvik(tror jag att det var) beställde flera fantastiska tapetprover som jag ska sätta händerna i när jag får tid!?
    Ha en skön söndag!
    kram
    //lisamaja

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Det är roligt att få tips av ställen värda att besöka av infödda! Tack för tipset. Ska bevara den i STockholmsbanken! Men i sommar blir det nog inte. Husmålning ska påbörjas nu i veckan, om målaren dyker upp!
    Hulda

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset om Gustafsberg, dit ska jag åka nån dag.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset:) Måste ta mig dit en dag
    kram Lallis

    SvaraRadera
  7. Vilka läckra foton du tog under er affärstripp!
    Ballongerna var ju ur läckra ;)
    Tingeling Sussi

    SvaraRadera
  8. Godmorgon!
    Vilken "grön vinter" vi fått. Hoppas att det blir bättre till midsommar.
    Glasballongerna var jättefina. Jag är extremt galen i glas.
    Kramar från Modern

    SvaraRadera
  9. Hej på dig Ulrica!! hoppas allt b ra,åh gillar verkligen keramiken så snyggt med kombinationen lera/blåvitt porslinet..låter som skön mysig utflykt..hoppas du får en härlig midsommar..tack för din rara kommentar..kram kram E

    SvaraRadera
  10. Ja, det var häftiga grejer du tittat på.
    Och tack för tipset... Har skrivit ner det, så jag inte glömmer bort det.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera